Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilken ras kan passa?  (läst 978 gånger)

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
Vilken ras kan passa?
« skrivet: 17 feb-12 kl 16:13 »
Har ett gäng Hedemora som nu ska utökas med ev. två Araucanor men jag vill även ha bruna ägg, helst en ras som inte vill ruva, är lugn och lägger många ägg och tål att vara ute mycket och ingen dvärgras! Vad kan passa?
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

Löparnäs

• Västerbotten
    • TjäderAndens
SV: Vilken ras kan passa?
« Svar #1 skrivet: 18 feb-12 kl 11:08 »
RIR (Rohde Island Red ) En mycket trevlig mörkt röd (vinröd?) hönsras lägger bra med ägg, vill helst inte ruva.. ljust bruna ägg

Maran även detta en trevlig ras.. finns i flera färger.. lägger mörkt bruna ägg (en del riktigt mörka typ chokladbruna.. men de som lägger så mörka är svåra att få tag på)
Har höns för trevligt sällskap, ägg och kött

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
SV: Vilken ras kan passa?
« Svar #2 skrivet: 20 feb-12 kl 22:03 »
Har tänkt på Maran men inte kommit på flera, ska kolla upp RIR då och se hur den ser ut. Nu finns här 2 vetefärgade Araucanor också.
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

Dela detta:

* Inloggade just nu

623 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser