Vår KATT äter av våra växter i fönsterkarmen, varför? Brist?

Startat av Lyckliga Höns, 12 Feb-12 kl 15:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

enetkarin

Citat från: anders50 skrivet 27 Feb-12 kl 22:15
Jag är säker på att katter vet vilka växter de kan äta, annars skulle världen vara full av förgiftade katter.

Förgiftade katter har nog vandrat vidare till katt-himlen ::)

Valmet

Köp kaktusar istället >:D Finns många snygga som blommar vid 50års ålder ca ;D

Å kattgräs såklart som alternativ!

Broberg

Citat från: anders50 skrivet 27 Feb-12 kl 22:25
Det är det som kallas för det naturliga urvalet!   Sådana ska ju inte sprida sina gener vidare... o:)

Hehehe...

Valmet

Det är väl som med katter å trafik!

Det finns två sorters katter.
Dom som fatta och dom som blev platta :'(

Nettus

Citat från: Lopt skrivet 27 Feb-12 kl 22:21
Lillebrorsan har nån raskatt som åt på julgranen, en sån där kungsgran. Det tålde den inte...
Katten eller granen? ;)
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Just_me

Citat från: anders50 skrivet 27 Feb-12 kl 22:15
Jag är säker på att katter vet vilka växter de kan äta, annars skulle världen vara full av förgiftade katter.

Är lika säker på att de också vet vilka el-sladdar som det är ström i när det ska tuggas el-sladdar!

Tyvärr dör en hel del katter av förgiftning, och många blir sjuka :( Det är jäkligt dyrt om man inte har en bra försäkring (och då kostar det ju ändå 1000-lappen plus 10%) för att inte snacka om oron och vakandet med ett sjukt djur :(

Men det finns säkert lika många som inte äter av giftiga växter, mina svärföräldrar har 3 katter och de har haft många giftiga växter som de aldrig rör. Vanligt grönt äter de dock gärna :P

Igår kom jag på lilla Chili med att gnaga på krukväxterna! Hade vattenkannan i närheten så det blev en duch.
Dockk lite dumt för sen ville hon ut och hon blev mycket irriterad och högljud när jag vägrade släppa ut den dyngblöta katten i minusgrader....

Rorschach

Citat från: Valmet skrivet 27 Feb-12 kl 22:47
Det är väl som med katter å trafik!

Det finns två sorters katter.
Dom som fatta och dom som blev platta :'(

Den var elak   :-\
Vi Veri Veniversum Vivus Vici !

Valmet

Vaddå elak? Life sucks

Det var bara en bit grym verklighet.

R.I.P  Rulle, Ynkan och Tekla :'(

Mallis

De vill ha gräs för att kunna spy upp hårbollarna. Urk!

Vår katt plockade! ja med båda tassarna ur stenarna i blomkrukorna. Petade sönder allt som gick och lekte med. De enda blommor som får vara ifred är pelargoner . Så nu är jag en pelargon fantast. ;D

Var generös med kattgräs och kasta ut alla fetbladiga växter de är as giftiga! Mammas katt lekte med ett blad, fått i sig bladsaft och fick frätskador i halsen! Han blev jätte sjuk och gick ner 1.5kg. (Mycke om man väger 6) stackarn var mager i ett år!

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

420 Gäster, 1 användare
ManPåGården