Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vår KATT äter av våra växter i fönsterkarmen, varför? Brist?  (läst 21538 gånger)

enetkarin

• Njuter av livet, bakar dinkelbröd.
    • Västergötland
Jag är säker på att katter vet vilka växter de kan äta, annars skulle världen vara full av förgiftade katter.

Förgiftade katter har nog vandrat vidare till katt-himlen ::)

Valmet

• Gäst
Köp kaktusar istället >:D Finns många snygga som blommar vid 50års ålder ca ;D

Å kattgräs såklart som alternativ!

Broberg

• Gäst
Det är det som kallas för det naturliga urvalet!   Sådana ska ju inte sprida sina gener vidare... o:)

Hehehe...

Valmet

• Gäst
Det är väl som med katter å trafik!

Det finns två sorters katter.
Dom som fatta och dom som blev platta :'(

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
Lillebrorsan har nån raskatt som åt på julgranen, en sån där kungsgran. Det tålde den inte...
Katten eller granen? ;)
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Just_me

• Småland
Jag är säker på att katter vet vilka växter de kan äta, annars skulle världen vara full av förgiftade katter.

Är lika säker på att de också vet vilka el-sladdar som det är ström i när det ska tuggas el-sladdar!

Tyvärr dör en hel del katter av förgiftning, och många blir sjuka :( Det är jäkligt dyrt om man inte har en bra försäkring (och då kostar det ju ändå 1000-lappen plus 10%) för att inte snacka om oron och vakandet med ett sjukt djur :(

Men det finns säkert lika många som inte äter av giftiga växter, mina svärföräldrar har 3 katter och de har haft många giftiga växter som de aldrig rör. Vanligt grönt äter de dock gärna :P

Igår kom jag på lilla Chili med att gnaga på krukväxterna! Hade vattenkannan i närheten så det blev en duch.
Dockk lite dumt för sen ville hon ut och hon blev mycket irriterad och högljud när jag vägrade släppa ut den dyngblöta katten i minusgrader....

Rorschach

• Söker mogen kvinna
    • Västmanland
Det är väl som med katter å trafik!

Det finns två sorters katter.
Dom som fatta och dom som blev platta :'(

Den var elak   :-\
Vi Veri Veniversum Vivus Vici !

Valmet

• Gäst
Vaddå elak? Life sucks

Det var bara en bit grym verklighet.

R.I.P  Rulle, Ynkan och Tekla :'(

Mallis

• Västergötland
De vill ha gräs för att kunna spy upp hårbollarna. Urk!

Vår katt plockade! ja med båda tassarna ur stenarna i blomkrukorna. Petade sönder allt som gick och lekte med. De enda blommor som får vara ifred är pelargoner . Så nu är jag en pelargon fantast. ;D

Var generös med kattgräs och kasta ut alla fetbladiga växter de är as giftiga! Mammas katt lekte med ett blad, fått i sig bladsaft och fick frätskador i halsen! Han blev jätte sjuk och gick ner 1.5kg. (Mycke om man väger 6) stackarn var mager i ett år!

Dela detta:

* Inloggade just nu

400 gäster, 1 användare
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser