Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Väggljusstakar och trätak.  (läst 10352 gånger)

Gronavagen

• Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
Väggljusstakar och trätak.
« skrivet: 06 feb-12 kl 14:02 »
Köpte ett par väggljusstakar idag och undrar hur nära taket man kan sätta dem utan brännrisk?

Broberg

• Gäst
SV: Väggljusstakar och trätak.
« Svar #1 skrivet: 06 feb-12 kl 22:10 »
Köpte ett par väggljusstakar idag och undrar hur nära taket man kan sätta dem utan brännrisk?

Tänd ett ljus och håll näven över en stund?

Gronavagen

• Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
« Svar #2 skrivet: 06 feb-12 kl 22:21 »
Tänd ett ljus och håll näven över en stund?
Jaha? Var det allt du hade förmågan att komma med? Som vanligt inget att hänga i  julgranen alltså.

besviken!

Broberg

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 06 feb-12 kl 22:36 »
Jaha? Var det allt du hade förmågan att komma med? Som vanligt inget att hänga i  julgranen alltså.

besviken!

Vadå? Så hade jag gjort. Enklaste sättet ju.

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
« Svar #4 skrivet: 06 feb-12 kl 22:38 »
Man borde vara på den säkra sidan med minst 60 cm mellan ljuslågan och taket. Prova att rigga upp ett papper 60 cm över ett tänt stearinljus och se om det blir svett.

Gronavagen

• Uppland
« Svar #5 skrivet: 06 feb-12 kl 23:15 »
Man borde vara på den säkra sidan med minst 60 cm mellan ljuslågan och taket. Prova att rigga upp ett papper 60 cm över ett tänt stearinljus och se om det blir svett.
tack förett konsruktivt råd. *bugar*

Broberg

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 06 feb-12 kl 23:21 »
tack förett konsruktivt råd. *bugar*

Förstod inte att det skulle vara så avancerat som möjligt. Ursäkta mig.

Sågaren

• Medelpad
« Svar #7 skrivet: 16 mar-12 kl 23:16 »
själv är jag smårädd för allt vad levande ljus heter, visserligen väldigt trevliga men hur många bränder orsakar dom inte varje år särskilt vid högtider, jag brukar aldrig ha ljus tända i ett rum där jag inte befinner mig det tycker jag är den bästa regeln när du går ut ur rummet se till att släcka ljusen.
Med många kulörta lyktor jag gick mig i världen ut. De slocknade - ljudlöst och oförmärkt,
och så tog det vackra slut...

Dela detta:

* Inloggade just nu

469 gäster, 2 användare
Numera, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser