Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp tupparna våldtar hönorna!!  (läst 2382 gånger)

JQHANNES

• Gotland
Hjälp tupparna våldtar hönorna!!
« skrivet: 03 feb-12 kl 23:06 »
Varenda gång när jag sätter på ljuset i hönshuset så anfaller en av tupparna hönsorna genom att trycka ner de mot golvet.
De verkar tycka det är kul - liksom "här sitter jag och har makten, jag passar väl på att hacka på henne lite också..".
Och när han gör det så kommer snart den andra tuppen, lite mindre, och börjar hacka på hönans huvud  ???
När de gått där ifrån sitter hönsen kvar och "andas ut", verkar helt livrädda  :-\

lena70

• Gäst
SV: Hjälp tupparna våldtar hönorna!!
« Svar #1 skrivet: 04 feb-12 kl 08:20 »
Det där låter inte som en trevlig tupp, jag antar att det är en ungtupp??. Kan inte låta bli att ge dig rådet, att ta bort honom..Kanske lugnar det ner sig, när han är borta..Eller vad tror du?.Lycka till!

Nina W

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 04 feb-12 kl 08:40 »
Att store tuppen ær morgonkåt och slæger sig på førsta bæsta høna låter væl rætt normalt, men inte att den andre kommer och hackar hønsstackarn på huvudet! Ursch. Jag har læst att om en høna inte ær nøjd med parningen så kan hon kvitta sig med spermierna genom att gøra en nigning med baken så att det mesta rinner ut.

Lycka

• Ångermanland
« Svar #3 skrivet: 04 feb-12 kl 09:27 »
Det är ju inte meningen att hönsen ska bli våldtagna.
hade en hedemoratupp som blev alldeles galen
jagade livet ur hönorna.
Detta var på sommaren när de gick lösa.
Lät det bero ett tag och trodde att det skulle gå över
men icke.
Han hamnade i grytan.
Hedemorahöns

JQHANNES

• Gotland
« Svar #4 skrivet: 04 feb-12 kl 15:41 »
Det där låter inte som en trevlig tupp, jag antar att det är en ungtupp??. Kan inte låta bli att ge dig rådet, att ta bort honom..Kanske lugnar det ner sig, när han är borta..Eller vad tror du?.Lycka till!
Hej. Bägge är ungtuppar, som sagt det är den största som hoppar på hönan och börjar para sig men den andra som kommer fram och pickar.
Jag misstänker att den minsta tuppen tycker att den får för lite "makt", han är för liten för att para sig (dvärg) så det kanske är därför han gör så.
 :-X  :)

David97

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 04 feb-12 kl 16:08 »
Ta bort den större.. Eller den höna som är mest offer.. När jag tog bort min missbildade Brahma-tupp, blev allt lugnare, han hade olika långa ben, därför kunde han inte gå ordentligt = kunde inte springa där ifrån.

Dela detta:

* Inloggade just nu

408 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser