Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Broderade gamla handdukar och lakan till gardiner  (läst 2527 gånger)

skogsråetiskogen

• Småland
Broderade gamla handdukar och lakan till gardiner
« skrivet: 20 jan-12 kl 09:13 »
Har funderat på hur jag ska kunna använda gamla broderade lakan och handdukar. Det är ju vansinnigt att de bara ska ligga i linneskåpet år efter år och ingen se dem. Skulle vilja göra gardinkappor/längder av dem men vet bara inte hur. Jag vill kunna använda så mycket som möjligt, men det bör ju förstås vara liksidigt. Eller? Kanske bara slänga ihop monogram huller om buller som en lapptäcksgardin... Har någon några idéer? Jag vill inte börja klippa innan jag är hundra på vad jag håller på med. Jag lär aldrig brodera några nya  o:)

praline1

• 100%bondmora med djur
    • Småland
SV: Broderade gamla handdukar och lakan till gardiner
« Svar #1 skrivet: 20 jan-12 kl 12:36 »
Jag gjorde gardinkappa av överdelen med broderierna och av resten längder att ha på sidorna /praline1
Bor i mitt lilla hus med hundar katter höns kaniner och gubben Pettson

Pilosella

• 50+ , traditionellt hantverk i ny design
    • Gästrikland
SV: Broderade gamla handdukar och lakan till gardiner
« Svar #2 skrivet: 20 jan-12 kl 13:03 »
Jag sydde ihop ett broderat med ett underlakan och vipps hade jag ett praktiskt och vackert påslkan.

Dela detta:

* Inloggade just nu

640 gäster, 3 användare
simon.arvestrand, ensamvarg_17, Hantverkare92

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser