Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  finns det någon som har Åkerhultskycklingen som rooster födde upp?  (läst 2590 gånger)

Jennydalby

• Jämtland
hejsan,
tänkte höra om det finns någon som har eller vet har några kvar.
/Jenny
Jag och min sambo bor i ytterocke i jämtland. vi driver ett krav/Ekologiskt lantbruk med mjölkkor. Har svensk gul anka ( genbank ), vaktlar och höns.

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
Hittar du inga här så kanske du kan köpa hos uppfödaren
http://honsraser.se/aakerhultskyckling.html
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Attes matte

• Jämtland
Men hade han inte lagt ner?

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
Rooster och honsraser.se är samma,jo visst har han lagt ner
inte hört nåt annat.
Fjäderfän och kaniner

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
helt och hållet? det går inte kontakta honom via hemsidan, går det att få tag på honom på ett annat sätt?
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Attes matte

• Jämtland
Såvitt jag har förstått så har han sålt/slaktat alla sina fåglar... Jäkligt synd!

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
vad synd - är det ingen annan som tagit över projektet? det lät ju otroligt spännande och vettigt när jag läste det på hans sida.
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Jennydalby

• Jämtland
ja han håller inte på mer, men jag tänkte om någon här har något från han??
Jag och min sambo bor i ytterocke i jämtland. vi driver ett krav/Ekologiskt lantbruk med mjölkkor. Har svensk gul anka ( genbank ), vaktlar och höns.

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
Precis han har lagt ner, tråkigt men sant.
Jag har också undrat om någon annan har Åkerhultskycklingen, men inte hittat någon.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
Är det nån som har pratat med Rooster och frågat? Nås han på mail eller telefon?
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

515 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser