Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Textilindustrin - dokumentär  (läst 1821 gånger)

Vivendi

• Västergötland
Textilindustrin - dokumentär
« skrivet: 16 jan-12 kl 23:12 »
Såg ni Dokument utifrån, Modets offer?

Jag och dottern har just sett den. Hu! Frågan är bara hur man kan veta att ett material verkligen är okej, det är ju som de säger, "vi kallar den ekologisk, fast vi doppar den i samma kemikalier som den andra"...

Hur gör man? Vad fungerar? Kan man lita på något annat än egenproducerat?

http://svtplay.se/v/2675850/dokument_utifran/dokument_utifran__modets_offer

Visigot

• Västergötland
SV: Textilindustrin - dokumentär
« Svar #1 skrivet: 18 jan-12 kl 18:30 »
Håller med, verkligen HU! Jag har också sett denna dokumentär och tyvärr blir man ju inte förvånad :(
Men nog har man väl misstänkt att något inte står rätt till då ekologiskt märkta kläder i "vanliga" klädaffärer är nästan lika billiga som övriga plagg. Vill man ha "äkta" ekologiska kläder så kostar nog de en slant extra.
"Fantasi är viktigare än kunskap" Albert Einstein

Vivendi

• Västergötland
SV: Textilindustrin - dokumentär
« Svar #2 skrivet: 30 jan-12 kl 22:21 »
Ja, jag vet bara inte om jag vågar tro på att ett dyrare ekologiskt plagg VERKLIGEN är ekologiskt...?

Jaja, jag handlar väldigt sällan nytt, ärver det mesta och det har ju flera poänger än rent ekologiska... :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

580 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser