Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Husmors kryddträdgård  (läst 3969 gånger)

nittonhundranittiosex

• Fler bevarare bör hålla lantraser och kulturhöns
    • Gotland
Husmors kryddträdgård
« skrivet: 11 jan-12 kl 20:50 »
Hej :) Vad odlade man i kryddträdgården på mitten av 1800- talet? Håller på att anlägga en i gammal stil hemma nu och vill ha så mycket gammla växter i den som möjligt :) Tar tacksamt emot alla tipps...
Genbanksanslutna Gotlandshöns (med och utan roskam), Torparhöns, Blekingeankor. Snart även Smålandshöns och Gotlandskaniner

Gronavagen

• Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
SV: Husmors kryddträdgård
« Svar #1 skrivet: 11 jan-12 kl 21:08 »
De jag kommer på på rak arm är libbsticka, dill, gräslök, körvel och luftlök.

Ferdinandsdotter

• Småland
« Svar #2 skrivet: 11 jan-12 kl 21:29 »
Nyttoväxter: Anis,bönor,dill,fänkål,hallon,hassel,humle,krusmynta,kummin,kål,libbsticka,lökmalört,mejram,morot,palsternacka,persilja,potatis,rabarber,rova,
rödbeta,selleri,spenat,ärtor

Prydnad och/eller medicin:
Fläder,hagtorn,hjärtstilla,hägg,trädgårdsiris,johannesört,kaprifol,renfana,salvia,stormhatt,syren,såpnejlika,taklök,tibast,vänderot,åbrodd

För att nämna några ;)

Gissa vad som är mitt intresse  ;D

Anders S

• -
    • Fröodling.se
« Svar #3 skrivet: 11 jan-12 kl 23:45 »
Jag rekommenderar mellanslag efter komma, så klarar forumprogrammet av att dela upp texten på flera rader..

Nyttoväxter: Anis, bönor, dill, fänkål, hallon, hassel, humle, krusmynta, kummin, kål, libbsticka, lökmalört, mejram, morot, palsternacka, persilja, potatis, rabarber, rova, rödbeta, selleri, spenat, ärtor

Prydnad och/eller medicin:
Fläder, hagtorn, hjärtstilla, hägg, trädgårdsiris, johannesört, kaprifol, renfana, salvia, stormhatt, syren, såpnejlika, taklök, tibast, vänderot, åbrodd

För att nämna några ;)

Gissa vad som är mitt intresse  ;D

nittonhundranittiosex

• Fler bevarare bör hålla lantraser och kulturhöns
    • Gotland
« Svar #4 skrivet: 21 jan-12 kl 20:10 »
Tack för jättebra svar!
Genbanksanslutna Gotlandshöns (med och utan roskam), Torparhöns, Blekingeankor. Snart även Smålandshöns och Gotlandskaniner

Dela detta:

* Inloggade just nu

467 gäster, 2 användare
javill, peterm

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser