Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bildtråd kycklingar 2012  (läst 46584 gånger)

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
SV: Bildtråd kycklingar 2012
« Svar #100 skrivet: 06 maj-12 kl 17:18 »
 :P
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

Zink

• Ångermanland
    • Asamayama
« Svar #101 skrivet: 06 maj-12 kl 18:58 »
mina 5 framruvade sussex ungdomar, kan det mån tro ha blivit alla 5 som hönor? ingen har nån vidare färg på vare sig kam eller slör.
Och de är 3 månader gamla.
även en blind höna hittar ett korn...

ach73

• Dalarna
    • Kennel Shakatak
« Svar #102 skrivet: 06 maj-12 kl 23:26 »
Mina fina Hedemorabäbisar

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #103 skrivet: 07 maj-12 kl 10:46 »
så söt

Meija

• Alf
    • Småland
« Svar #104 skrivet: 09 maj-12 kl 19:37 »
En av våra små sju dagar blandis/Merja
Man,tonårs dotter hund två katter.Tuppen Lukas Brahma och han har en älsklingshöna Fjortiz blandis svart liten ettrig sak.Tuppen Alf troligen Brahmavit och grå och Ivar Brahma.Plus nu även tre blandis hönor till.Sju kycklingar.Sju ägg på gång.Ett litet gult hus med vita knutar i skogen.Med stor tomt

Meija

• Alf
    • Småland
« Svar #105 skrivet: 09 maj-12 kl 19:42 »
En av de som är 28 dagar samma höna annan tupp.Hönan blandis stridshöna/? Tuppen Brahma/?/Merja
Man,tonårs dotter hund två katter.Tuppen Lukas Brahma och han har en älsklingshöna Fjortiz blandis svart liten ettrig sak.Tuppen Alf troligen Brahmavit och grå och Ivar Brahma.Plus nu även tre blandis hönor till.Sju kycklingar.Sju ägg på gång.Ett litet gult hus med vita knutar i skogen.Med stor tomt

Meija

• Alf
    • Småland
« Svar #106 skrivet: 09 maj-12 kl 19:45 »
Och denna är samma höna och troligtvis tuppen Alf skyldig till/Merja

Meija

• Alf
    • Småland
« Svar #107 skrivet: 09 maj-12 kl 19:48 »
En till av de som är sju dagar/Merja

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #108 skrivet: 10 maj-12 kl 19:06 »
En av de som är 28 dagar samma höna annan tupp.Hönan blandis stridshöna/? Tuppen Brahma/?/Merja

vad gullig  ;D

ElinorE

• Västergötland
« Svar #109 skrivet: 12 maj-12 kl 17:06 »
Värpisblandningarna utvecklas i rasande fart. Nio dagar gamla har de "riktiga" vingar att flaxa med, två lager stjärtfjädrar har tittat fram och de börjar att få fjädrar på skuldrorna/ryggen/nacken. De är även minst en tredjedel större än sina renrasiga syskon.
Hedemororna och Aracuanorna, sju dagar gamla, är fortfarande ulliga o gulliga. Deras vingfjädrar har börjat att sticka fram ur dunet.

Bild 1 Värpis
Bild 2 Aracuana
Bild 3 Hedemora
Being happy doesn´t mean that everything is perfect...
It just mean you´ve found the right medication.

Meija

• Alf
    • Småland
« Svar #110 skrivet: 16 maj-12 kl 04:44 »
Här är en kyckling till.Men varför har två av kycklingarna i kullen om sju så långa stjärtfjärdrar?!!/Merja
« Senast ändrad: 16 maj-12 kl 04:54 av Meija »

Meija

• Alf
    • Småland
« Svar #111 skrivet: 16 maj-12 kl 05:03 »
Här är en lite äldre kyckling som jag fått.Vad det är för ras har jag inte den blekaste!Men hon är iaf väldigt rar!!/Merja

Vilderness

• Norrbotten
« Svar #112 skrivet: 16 maj-12 kl 12:47 »
Det var ett väldigt pipande i hönshuset när jag kom ut i dag...  :o

Hade inte räknat med att de skulle kläckas förrän på torsdag/fredag men nu blev det som det blev. Hon låg och ruvade i redet i bakgrunden och har alltså fått med sig kycklingarna (2 eller tre stycken) över kanten. Nu går de ju redan med flocken och det fungerar jättebra, tupparna vaktar henne lite mot de andra. Frågan är ju nu vad som händer när de andra får sina om några dagar...

tillägg: rasen är stor wyandotte. Skönt att se att tupparna är fertila också, även om jag förstås knäckt och kollat befruktningen så är det skönt med en bekräftelse :)
« Senast ändrad: 16 maj-12 kl 12:51 av Vilderness »
American Painthorse, American Quarterhorse, Cocker Spaniel, Wyandotte, Bärbuskar, Trädgårdsland och Örtmedicin!

Vilderness

• Norrbotten
« Svar #113 skrivet: 17 maj-12 kl 18:45 »
Nu är första maskinkycklingen kläckt också!

American Painthorse, American Quarterhorse, Cocker Spaniel, Wyandotte, Bärbuskar, Trädgårdsland och Örtmedicin!

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #114 skrivet: 17 maj-12 kl 18:48 »
Nu är första maskinkycklingen kläckt också!

sötis  :D

ElinorE

• Västergötland
« Svar #115 skrivet: 17 maj-12 kl 21:49 »
Pippisarna har upptäckt kameran.  :D
Being happy doesn´t mean that everything is perfect...
It just mean you´ve found the right medication.

Jogar

• Gäst
« Svar #116 skrivet: 19 maj-12 kl 16:16 »
Jag har fått pippi (-sar)   :)      Hedemora

högges521

• Skåne
« Svar #117 skrivet: 19 maj-12 kl 17:07 »
mina 5 framruvade sussex ungdomar, kan det mån tro ha blivit alla 5 som hönor? ingen har nån vidare färg på vare sig kam eller slör.
Och de är 3 månader gamla.

Jupp, skulle tro det är hönor. Har ett par som är 2 månader och tupparna har tydliga kammar och slör till skillnad från hönorna. Så grattis =D

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
« Svar #118 skrivet: 19 maj-12 kl 17:45 »
Det var ett förbenat kläckande överallt. När jag blir friherre ska jag byta tupp det första jag gör!
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Jogar

• Gäst
« Svar #119 skrivet: 19 maj-12 kl 18:55 »
Det var ett förbenat kläckande överallt. När jag blir friherre ska jag byta tupp det första jag gör!

;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

526 gäster, 1 användare
Proct

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser