Bildtråd kycklingar 2012

Startat av jan98, 31 Dec-11 kl 18:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Majasmamma

Äntligen har första kullen kommit.
Det blev 8 st av "gårdens-blandning", 7 gula och 1 svart
Vill man så kan man ;P

jan98

Citat från: Majasmamma skrivet 01 Mar-12 kl 19:05
Äntligen har första kullen kommit.
Det blev 8 st av "gårdens-blandning", 7 gula och 1 svart

Haha söta !
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

JohlinsHedemorahöns

www.bjorklundahedemorahons.blogg.se
www.bjorklundahedemorahons.n.nu

Storemyr

De växer snabbt  ;D
Fyrabarns mamma som älskar djur. Bor på en liten gård och har hästar, höns, marsvin, kanin, katter & hund.

jan98

David97

Jippie! Om 3 veckoe ska även jag delta här! Kycklingar av, Dv. Kochin (Blandade färger, några friserade, hoppas jag), Sultan (Vit) och Blandras (Lohmann x Sultan, både vit och bruun Lohmann).

Jag hoppas mest att dv. Kochin kläcks, sultan är jag liite osäker på, men där jag fick äggen ifrån sa att de var befruktade, och blandisarna är sist på listan ;)

Paradisgården

Vad roligt, lycka till :). Vi skall också kläcka snart, när vår kläckare är färdigbyggd och jag fått hem lite ägg.
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

Lurpa

Årets första för mig.
Bor med min make, mina 3 barn, en powderpuff tik och 2 katter.
Jag samäger även några höns med min mamma (hönan-agda)

Argona

Min son med några av våra första kycklingar, kläcktes 11 mars. ;D
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

Pigan

Bild 1: Prinsessan med årets första kycklingar, två chabo/kochin och en "blandis". 2 veckor gamla.
Bild 2: Två systrar som samruvat fram två små "blandisar". 2 dagar gamla.

Ingelavw

Äntligen har dom kommit,15 st sötnosar kom det,tio blandisar från egna gården och så blev det fem *stor orpington*... om nån dag åker kläckaren på igen med kalkonägg i!
Trots mina handikapp,försöker jag ta vara på livet. Djuren gör det enklare.

Linkoso

Är orpingtona från stället jag tipsa om eller fick ni tag på annat håll? :)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Ingelavw

Vi köpte från  Klares här på Alternativ,hon / jobbar inne i stan så vi kunde hämta där så slapp vi porto osv :-)
Trots mina handikapp,försöker jag ta vara på livet. Djuren gör det enklare.

Linkoso

♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Elle80

Har fått mina första kycklingar! Dvärgkochiner. Så glad. De är ju underbara!  :D

jan98

Citat från: Elle80 skrivet 02 Apr-12 kl 07:47
Har fått mina första kycklingar! Dvärgkochiner. Så glad. De är ju underbara!  :D

:) ohh funderar faktiskt på Dvärgkochin dem är i alla fall söta

högges521

Några av mina sussex-kycklingar (ljus col.). Födda 26/3 2012. På bilden 2-3 dagar gamla =D

högges521

Å en till =D

Linkoso

Åh, så fina bilder. :D Men undrar, kycklingen på andra bilden, är det verkligen en sussex ljus col? ??? Den ser ju ut o ha kajal och någon viltfärg på huvudet? ???

AnGu

Mina Svenska Dvärg kycklingar

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

712 Gäster, 1 användare
alternaiv