Min syster arbetade i en Myrorna-butik ett par år.
Enligt henne delar de upp butikerna i olika kategorier och målgrupper, beroende på vilka som bor i närområdet. Filippa K- och Odd Molly-kläderna hamnar i storstadens innerstadsbutiker, ffa i Stockholm.
Man försöker ha det inne som säljer bäst just där helt enkelt. När jag bodde I Uppsala stämde det bra, för Myrornas där hade x antal begagnade frackar och balklänningar till salu året runt. Passade ju bra i sittningarnas och balernas studentstad!
Sen tycker jag myrorna är rätt dyra på just märkeskläder. "vanliga" kläder hittar man till bra pris där. Köper kläder så sällan det bara går, men har hittat väldigt mycket finns på myrorna och andra second hand.
Emmaus är billiga på vissa saker (tjocka frottémorgonrockar för 60-70 kr/st!) medans de är dyra på skor tycker jag. Ett par trasiga DrMartens skulle de ha 150 kr för!

Skor är billigt på myrorna. Har hittat ett antal totalt oanvända skor där. Ett par har jag som vinterkängor nu (75 kr) och ett par gifte jag mig i! (30 kr!)
Man ska veta vart man ska gå, antar jag. Stadsmissionen är nog billigast på kläder hittills av alla jag handlat hos.
Fattar aldrig dem som tycker det är "äckligt" med begagnade kläder. Gemene man är väl inte snuskigare än jag och du, och ganska många kan tänka sig få en tröja av en kompis som han/hon tröttnat på. Så vad är problemet?
Samma sak att det är otänkbart att köpa handdukar/lakan på loppis, men hur många har inte använt lakanen du sover i på hotellet? Utanför ämnet, men ändå...Tycker det är lite intressant.