Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Billig begagnad bil - var börja? Kan det betala sig/försvara sig?  (läst 42945 gånger)

MiMaanvandrare

• "Livet är för kort, gör det du är bra på!"
    • Värmland
Nej hjulen håller nog men draget består av 2 ÖPPNA profiler i folie (plåt tunnare än 1,5mm, lokal uppfattning) i flack V-formation. Minsta lilla last, oavsett var hjulet monteras så säckar det ihop.
Stödet måste vara typ en bock under BÅDA profilerna.

Har vi inte OT-at nu igen?  ???

Här har man varit offline ett par dar och får nu serverat en hel diskussion om släpkärrornas bromsar eller inte!! :D Fantastiskt!

Jag väntar med släpkärra. Nu ska jag först flytta in i huset, betala de första (stora) räkningarna och SEN börjar jag köra gips och hö. Kanske :).

Tills dess har jag ju en del plats i bilen...  Och man kan hyra släp för nån hundring om det skulle knipa.

@torbjorn: tack för instruktionerna -jag ska föjla dem till punkt och pricka. Just nu är bilen hos min superkusin som ska skruva på dragkrok, och slipa bort lite rost vid ena bakhjulet. Men när jag står med bilen framför mig och ska lyfta på motorhuven och försöka lokalisera vad som är vad.. Då kommer ni få mer att skratta åt, vänner... för då kommer fler frågor :D Även de off topic...

Jag är i alla fall jättestolt och nöjd, och glad. Och halvförsäkrad med hyrbil blev det -vill inte stå med hund och barn någonstans och inte kunna klara vardagen för att nåt stort ramlar av eller knäcker eller skär ihop. Så det rådet tog jag av den som sa det.

Och för att knyta an till topic-rubriken - om det kan betala sig att köpa begagnad bil: jag hade inte ens fått en ny christianiacykel för det jag just köpt min gigantiska volvo kombi för...!

Och de taxiresor jag hade varit tvungen att betala för att komma till och från med packning osv, de betalar mer än kostnader för bensin, skatt och försäkring. (Om jag inte börjar köra runt mycket, vilket jag får låta bli).

Så det ser ut att vara en otroligt förnuftig investering.

Slutgiltigt resultat får vi se när året är slut, det beror ju på hur mycket jag får lägga på reparationer. Men ska man räkna med tidsbesparelse, så ska bilen till skrot redan i nästa vecka för att det ska bli oavgjort... 

Och då har jag inte ens räknat med vad jag annars skulle fått betala för hyrbil till flytlasset.

Nu ska jag bara träna lite landsvägskörning också, och tills jag är hyfsat säker ska jag nog skriva en varning här innan jag ger mig ut, så ni kan hålla er hemma ;)

Andra vändan till självhushållning påbörjad, I maklig takt denna gång. Och med centralvärme... (snart).

Dela detta:

* Inloggade just nu

717 gäster, 2 användare (1 dolda)
Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser