Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Foder söder om Stockholm  (läst 1578 gånger)

HelenaA

• Södermanland
    • keramik
Foder söder om Stockholm
« skrivet: 15 nov-11 kl 16:36 »
Jag letar efter någon som säljer majs, ärtor, solrosfrön m.m. söder om Stockholm.
Vill hitta alternativ till granngården och gynnar hellre mindre ställen.

Tips någon?

Jenny på Stora Väsby

• Aspirerande torpare
    • Södermanland
    • http://www.jennyklemming.se
SV: Foder söder om Stockholm
« Svar #1 skrivet: 15 nov-11 kl 18:20 »
Också intresserad av att hitta ett alternativ. Hittade en del länkar på

http://www.ja.se/Default.asp?p=19279&pt=&m=3455&categoryid=557

återstå att se ifall någon passar geografiskt!
Som man skördar får man skafferi

HelenaA

• Södermanland
    • keramik
« Svar #2 skrivet: 15 nov-11 kl 18:25 »
Brunsbergs köper vi havre och korn hos. Min man svänger in där när han jobbar i Enköping, dom är bra.
Skulle vilja hitta liknande bra ställen.  :D

karsan

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 16 nov-11 kl 02:54 »
Det finns ett litet ställe i Haninge som heter Foderboden.  Du kan kolla på Eniro.

petra 08

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 16 nov-11 kl 07:21 »
Foderboden är jättebra! Jag tjänar ganska mkt på att handla där (isf Granngården) trots att det är 3 mil dit.
Spannmål köper jag  av bonden 2 kr kg och vi har ju lite bönder på denna sida  :).
Fler ur personalen har egna djur, höns, häst mm så man kan bolla lite ideer utan att riskera o få "idiotsvar"..
Lever med man och 2 barn och alla djur. Hund, katter, kaniner ,höns ,löpankor och vaktlar..

HelenaA

• Södermanland
    • keramik
« Svar #5 skrivet: 16 nov-11 kl 08:29 »
Foderboden ska jag kolla upp, det är lite långt till Haninge bara.

Köper vete och linfrön av grannen, men skulle gärna hitta fler bönder att köpa direkt av.  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

721 gäster, 3 användare (1 dolda)
ärt, Radar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser