Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur mycket värmer är hönan??  (läst 6276 gånger)

lilla Kotten

• Skåne
Hur mycket värmer är hönan??
« skrivet: 03 nov-11 kl 12:04 »
Det jag undrar är hur mycket värme (kW) alstrar en höna?? Någon som vet, kom gärna med gissningar :)

David97

• Gäst
SV: Hur mycket värmer är hönan??
« Svar #1 skrivet: 03 nov-11 kl 12:15 »
Antar att det är 37-38grader,, det är ju vad som krävs när man ska kläcka fram kycklingar!

tringeling

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 03 nov-11 kl 15:48 »
En medelstor höna är på ungefär 15 watt.

Kroppstemperaturen är 40.6-43.0°C, medeltal 41.7°C, men kan anges lite olika i olika källor. De har i alla fall några grader högre kroppstemp än vad vi människor har.

lilla Kotten

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 03 nov-11 kl 19:54 »
Tack för svaren! var lite som jag tänkte trodde ca 10kW  ;)

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #4 skrivet: 03 nov-11 kl 20:06 »
15 Watt är 0,015 kW

tringeling

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 03 nov-11 kl 22:13 »
Tack Edgar för att du hoppade in och förtydligade. Ja det är ju watt jag menar. Om det vore kilowatt skulle hönan bli alldeles för varm att hålla i  ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

659 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser