Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bilder från kurs i höstbruk & skogskörning  (läst 4867 gånger)

Uddabudda

• Mitt hem på jorden
    • Västergötland
Bilder från kurs i höstbruk & skogskörning
« skrivet: 25 sep-06 kl 00:52 »
Helgen 16-17/9 var det kurs i höstbruk och skogskörning här i Skaraborg. Mycket lärorikt och inspirerande!

Harvning

Plog eller potatisårder??? Hmm, trots att jag noga studerade bilderna i artikeln "Årder, plog och harv" i Åters serie om gamla hästredskap kan jag inte se vad det är!  :-[

Skogskörning

« Senast ändrad: 25 sep-06 kl 00:53 av Skumme »
Självhushåll till nytta och nöje

Lars Pers Maria

• -
Re:Bilder från kurs i höstbruk & skogskörning
« Svar #1 skrivet: 30 okt-06 kl 22:40 »
Varför finns inga kurser som denna närmare mig??? jag bor i södra Gästrikland. Är det nå'n som har tips? Jag vill köra med vår nordis och ev russ i skog och på åkern.
Nybyggarkvinna från förförra seklet. Pånyttfödd bondesjäl som vill hålla släktgården vid liv och inte glömma gamla kunskaper. Man o tre stora barn.
Getgård med ostproduktion, ett par hästar, höns, ankor, råttfångare, highländare, anställd islandshund och en tax som lagårdskatt.

Sund Gård

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 01 jan-07 kl 20:39 »
Hej!
Undrar om ni har fler kurser på gång, när?
Behöver man  ha med egen häst?
Priser?

MVH
Rikard

Uddabudda

• Mitt hem på jorden
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 23 jan-07 kl 21:59 »
Hej!

Den här kursen ordnades av ett gäng entusiaster här i bygden, förhoppningsvis blir det en träff mer inriktad på skogskörning snart. Nej, egen häst behövs inte.

Hej!
Undrar om ni har fler kurser på gång, när?
Behöver man  ha med egen häst?
Priser?

MVH
Rikard
Självhushåll till nytta och nöje

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #4 skrivet: 26 mar-07 kl 23:04 »
Här har ni en till som inte hade möjlighet att närvara sist..
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

dugål

« Svar #5 skrivet: 29 mar-07 kl 20:58 »
Om ni är intresserade av skogskörning !! Ta kontakt med Tobias Hellman i Herrljunga. Han anordnar sådana kurser. Jag lärde mig jätte mycket när han var hemma hos mig och hade kurs. Rekomenderas varmt !!! ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

288 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser