Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ruggar hon eller blir hon pickad av kompisarna?  (läst 1974 gånger)

Tösen

• Småland
Ruggar hon eller blir hon pickad av kompisarna?
« skrivet: 31 okt-11 kl 11:13 »
Den ena av mina två honor har tappat fjädrarna på hela nacken. Det ser inte sårigt ut men lite konstigt för de andra har kvar sina fjädrar. Vad ska man tro, har hon tappat dem eller kan det vara så att de andra hackar på henne?(Antar att även kalkoner ruggar på hösten? :P) shit vad jag känner att jag kan väldigt lite om kalkoner, inte kul  :-\ ...Nu var det så att vi fick en tupp med två damer i inflyttningspresent.. inte direkt vad vi önskat oss men jag tycker de är ganska lugna och trevliga ändå, luktar dock väldigt illa hur mycket man än städar hos dem  :P Hoppas jag kan få hjälp med slakt till jul bara..
Det blir vad du gör det till!

David97

• Gäst
SV: Ruggar hon eller blir hon pickad av kompisarna?
« Svar #1 skrivet: 05 nov-11 kl 12:13 »
Hej! Är dom könsmogna? Har hönorna börjat lägga ägg? Då kan det vara så att tuppen, har bestigit henne så mycket. Man ser att han bestiger såhär: Först ''dansar'' han runt henne, kastar upp lite bös (halm,gräs) sen, tar han tag i NACKFJÄDRARNA och stiger upp på henne och ''skakar'' Kan det vara det som hänt, att hon är lite poppis hos tuppen?

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #2 skrivet: 07 nov-11 kl 19:25 »
Fast detta handlar om kalkoner. ;D Kalkoner parar sig på ett lite annorlunda sätt än höns (tuppen står mer o balanserar på hönan o rider än o sitta o hålla fast sig med näbben någonstans ;D ser lite lustigt ut ;D).

Här är en film
Turkeys Mating
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #3 skrivet: 07 nov-11 kl 19:27 »
Till TS ... Är du säker på att det är en höna så att det inte är en tupp? Tupparna är mer kala om halsarna än hönorna. Eller de kanske är såpass gamla att det inte går o missta kön?
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Tösen

• Småland
« Svar #4 skrivet: 21 nov-11 kl 16:57 »
Jo nu är de så pass gamla så man inte kan ta fel.. och det har börjat växa ut små fjädrar igen, så antar det var någon slags ruggning bara :) Snygg film! ;)
Det blir vad du gör det till!

Dela detta:

* Inloggade just nu

565 gäster, 1 användare
torbjorn

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser