Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  röd, varm och lite svullen, som om han har en inflammation i  (läst 9905 gånger)

Therese K

• Skåne
SV: röd, varm och lite svullen, som om han har en inflammation i
« Svar #40 skrivet: 06 mar-10 kl 21:35 »
en till.. här ser man tydlig skillnad..
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Torry

« Svar #41 skrivet: 06 mar-10 kl 22:25 »
Vad glad jag blir  ;D han ser redan mycket bättre ut, särskilt på den undre bilden. Verkar han ha mindre ont också vid beröring? Fortsätter att hålla tummarna för Yngve och hans stackars ben.
//Torry

Therese K

• Skåne
« Svar #42 skrivet: 06 mar-10 kl 22:39 »
Han går mycket bättre och han börjar bli gul på benen igen. (Kanske inte syns så bra på bilderna) Han är alltid så tapper och snäll när vi tar i honom.. visst har han ont men han tillåter att vi tittar försiktigt.. Jag har tvättat en gång och smort med vaselin denna veckan.. ska nog upprepa det igen, alt tvätta med jodopax.. vad tror ni?
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Therese K

• Skåne
« Svar #43 skrivet: 06 mar-10 kl 22:40 »
:D Ser inte alls så irriterat ut längre - så skönt! Vad är Metacam?

Metacam är ett antiinflamatorisk och smärtstillande medel..

Therese K

• Skåne
« Svar #44 skrivet: 06 mar-10 kl 22:45 »
Jag är mycket imponerad av tuppen. Första dagarna va lite knepiga att få i honom medicin, men dag 3 så bara gapande han :o O i kväll gick det bra, dock inget gapande :-[ men han är såå duktig! Trodde jag aldrig.. Min sambo håller och jag ger, hade varit ganska knepigt att göra detta själv...

Therese K

• Skåne
« Svar #45 skrivet: 06 mar-10 kl 23:06 »
Vaselin och parrafinolja är ungefär samma sak bara konsistensen som skiljer. Kanske bäst att vara försiktig med det.
//Torry

Ok, bra att du sa det. Visste jag faktiskt inte.. Vad ska jag använda? Eller ska jag bara låta det va?

Therese K

• Skåne
« Svar #46 skrivet: 06 mar-10 kl 23:19 »
Nej han är inte torr, tänkte mest för att skydda lite extra.. hjälpa till och få ner det röda och svullna lite..

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #47 skrivet: 07 mar-10 kl 08:04 »
Nej han är inte torr, tänkte mest för att skydda lite extra.. hjälpa till och få ner det röda och svullna lite..

Kanske bäst att låta det vara och "andas" lite. Tror att meducinen kommer fixa det innifrån. Fast lite Jodopax har ju aldrig skadat ;). Kan nog vara skönt. Vaselin och annat fett täpper nog bara till och stänger in så att säga. Ja, ja. Bara mina tankar! ;)
Brahma: guld blå- & svartbandad
MES dvärg: svart & blå guldbröstad

Kicki

• Den som ser framtiden i motvind går åt fel håll.
    • Dalarna
    • Ensgårdens hemsida
« Svar #48 skrivet: 11 mar-10 kl 14:19 »
En fråga - hur kallt har du haft det i hönshuset i vinter?
Ensgården, 1 mil norr om Rättvik: Foundernära genbanksbesättning av Hedemorahöns   

Har kursverksamhet!

Therese K

• Skåne
« Svar #49 skrivet: 11 mar-10 kl 14:38 »
Tja.. jag har ingen extra värme, så där har varit kallt... :-\ Tror du att det kan ha bidragit att han svullnat upp så? Ska tillägga att antibiotikan är klar och vi ska börja medicinera imorgon..

Therese K

• Skåne
« Svar #50 skrivet: 14 mar-10 kl 19:33 »
Så här ser det ut efter 2 dagars antibiotika. Han går så mycket bättre :D Lite knepigt att få i honom medicinen men det går..

Therese K

• Skåne
« Svar #51 skrivet: 14 mar-10 kl 19:35 »
en till

Therese K

• Skåne
« Svar #52 skrivet: 14 mar-10 kl 19:35 »
en till

Therese K

• Skåne
« Svar #53 skrivet: 19 maj-10 kl 19:00 »
Hej alla... Ja, yngve blev lite bättre men sen sämre igen.. Så vi tog beslutet att han skulle få segla vidare.. Så idag är han borta..

Det är med sorg i hjärtat men han hade ont och led, så för yngves bästa så var detta rätt beslut.

Det han led av var troligtvis en kronisk inflamation i ledarna och han hade tyvärr inte blivit bättre även om vi hade medicinerat honom igen..

Dela detta:

* Inloggade just nu

475 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser