då borde du ite behöva mer än den gamla Alfa-line-solution-anläggningen, den med glasledningoch ett vaccumrör.. och du kommer ju behöva andra maskiner och organ så ta reda på vad för anslutningar och nippar du kommer behöva till dessa, De som sitter på anläggningen du köper kanske ändå inte kommer passa.
Hur många getter handlar det om??
Jag fick plötsligt helt andra bilder i huvudet, Du ska ju förstås ha ett mjölkbord och ingen trad röranläggning för uppbundna kor.
Du har ju alltid möjligheten att skippa rören och köra på en enklare slananläggning med fasta maskiner.. Men det kluirar du säkert ut på något bra sätt:)
Jag har däremot ett tips till dig.
När du får tag på en pump, ställ den så långt bort du kan, i en annan byggnad, eller utanför bygggnaden du ska mjölka i och dra in vaccumledningen genom en vägg, Dom låter otroligt illa, och allt för måna går år ut och år in i en lagård där pumpen står och dånar så man knappt hör varken sig själv eller radion eller nån annan.. Som det är nu så mjölkar jag i en lagård där det är helt tyst under mjölkningen, pumparna står utanför lagårn, inbyggda i ett isolerat utrymme så de hörs inte in alls, och pulsatorerna sitter inbyggda under en skyddspanel så dom hörs bara svagt..
Det är helt underbart och väldigt underskattat att slippa lyssna på pumpar och pulsatorer när man mjölkar.