Materialtips????

Startat av mischa2, 06 Okt-11 kl 22:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

mischa2

Har en hall (rätt högt ner) där jag har en låg vägg cirka 80 cm hög, mot trappan till,  men där jag skulle vilja ha en sorts "vägg" ända upp till taket så ingen kan ramla ner över denna, varken djur eller människor, men jag skulle vilja ha den så man får in lite ljus ändå.

*Planen var först att göra någon sorts spalje från mitt på väggen ungefär upp för att kunna få in ljus (problemet med detta känns som att det blir jättetungt då jag tänkte göra själva ramen av 45 reglar och väl antagligen ser bäst ut att fortsätta allt ihop med samma dimension?
*Nästa plan var att göra en ram av 45 reglar och sedan sätta på någon typ av nät eller nåt men känns lite fängelseaktigt eller??

Någon som har förslag på lämpligt material eller fiffig lösning med nät eller nåt?
Mischa2

Vitis

Alt. 1: Ram av reglar och fyllning av armeringsnät. Antingen låter man det vara obehandlat och rostigt eller så målar man med lämplig färg och kulör.

Alt. 2: Ram av reglar och fyllning av läkt, typ 23x36. Rutmönster antingen rakt eller på diagonalen. Ljus ram och mörkare spaljé blir snyggt.

Gronavagen

Sätt in en mosaik av blyinfattade fönster från blocket. Måla alla ramar i samma färg.

Edgar

Vi har en "spalje" från golv till tak vid sidan om trappan. Gjord av 32x70 mm virke, sitter med centrumavstånd 120 mm.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

293 Gäster, 3 användare (1 Dolda)
Själv är bäste dräng, borsdorfer