Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönskatastrof på Österlen!  (läst 4873 gånger)

Jakobsson

SV: Hönskatastrof på Österlen!
« Svar #20 skrivet: 22 sep-11 kl 18:09 »
Att ha säkrare hönsgårdar för att en granne en bra bit bot inte kan hålla reda på sina hundar verkar ju dumt...
Dessutom hade ju hönsgårdarna staket som var 170 cm höga som hundarna hoppade över.

Och ja, jag har både hundar & höns....

//
Jakobssons fru

RonjaRövardotter

• Jämtland
SV: Hönskatastrof på Österlen!
« Svar #21 skrivet: 23 sep-11 kl 10:47 »
Jag har varit med om samma sak men då var det jag som var hundägaren... :(. Vi hade draghundar på den tiden och en av tikarna gnagde sig ut ur buren och dessutom till 5 andra hundar och släppte ut dem. Sen sprang de till grannen som hade väldigt många höns. Jag var då 15 år men fick ändå ta bilen och körde dit för att snabbt få in alla hundar innan de dödat alla höns. Hua, så läskigt det var  :(.
Bor i paradiset med sambo, barn, katter, quarter, exmooreponny, shettis, gotlandskaniner, höns (hedemora, faverolle, dvkochins, appenzeller,  isbarkorsningar).
Planerar för inköp av en cane corso 2013!

Dela detta:

* Inloggade just nu

504 gäster, 2 användare
Hedvig Kjellin, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser