Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vill ha pyttesmå glasburkar med gummipackning  (läst 3060 gånger)

dArgent

• Uppland
Vill ha pyttesmå glasburkar med gummipackning
« skrivet: 13 sep-11 kl 12:01 »
Hej alla (ny här)!

Jag vet inte riktigt hur det går till här (har hört att många "byter grejor" med varandra) så jag undrar om någon har gammaldags konserveringsburkar i glas, med glaslock och gummiring till packning, och som sitter ihop med hjälp av ett tråd-gångjärn typ dessa:
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/11699834/498/normal/d2060c22ca788/14s46-apple-705.jpg (aftonbladets bild).
De jag har är återanvända burkar som jag köpt sardeller i olja i, och de är små, 8-9 cm höga och 7-8 cm breda. Jag förvarar kryddor i dessa, och det är lite jobbigt att äta så mycket sardeller att man får en burk för varje krydda ;-)

Kabo

SV: Vill ha pyttesmå glasburkar med gummipackning
« Svar #1 skrivet: 26 sep-11 kl 22:25 »
kanske det här kan vara nåt för dig:
http://www.hus-modern.se/rak-burk-med-snapplock-10-st-p-248-c-145.aspx

Nyfiken: var får man tag på sardeller i såna burkar?
Eftersom jag både gillar sardeller och burkar vore det trevligt att kombinera ibland.
« Senast ändrad: 26 sep-11 kl 22:39 av Kabo »

Wonderingsanna

• "Think and wonder, wonder and think." /dr Seuss
    • Halland
    • Wonderings
« Svar #2 skrivet: 06 okt-11 kl 00:26 »
Åhlens har såna små burkar fast ganska dyrt om man vill ha många.

Å jag tror, är inte säker att Lagerhaus och Granit har med.

Wonderingsanna

• "Think and wonder, wonder and think." /dr Seuss
    • Halland
    • Wonderings
« Svar #3 skrivet: 12 okt-11 kl 21:42 »
Tänkte bara berätta att jag såg på Lagerhaus idag, med orange packning (om det spelar roll).

Dela detta:

* Inloggade just nu

751 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser