Att fråga hur mycket katter ska ha per dag är som att fråga "Hur långt är ett snöre?"
Mängden foder/ dag beror på hur stor katt du har, hur aktiv, hur gammal, kastrerad eller inte, hur mycket den åt igår, vad det är för "kött" du ger osv.
Jag vill dock betona att enbart
rent kött inte är någon lämplig mat till en katt om det inte blandas med ben, inälvsmat, skinn osv. Det behöver dock inte blandas varje måltid men över tiden.
Att råutfodra sin katt är i grunden att blanda olika kött och ben källor och i princip är det så att ju mer varierad kost desto bättre.
Jag har aldrig vägt råmat till mina katter. Dom har alltid fått äta tills dom har varit nöjda. Hur mycket det är lär man sig efter ett tag. Ingen av mina katter har trots fri tillgång av råmat blivit överviktig. Däremot har alla katter som blivit överviktiga på torrisar automatiskt gått ner i vikt på råmat.
Om du vill ha en mellan tummen och armbågen vikt så skulle jag säga att ge ca dubbelt så många gram råmat som torrisar så har du en vettig utgångspunkt. Men om katten äter upp fort har den fått för lite, blir det över så har den fått för mycket.
Var dock noga med att den verkligen äter. Katter som inte är vana vid rå mat och varierad kost är ibland väldigt svåra att lära att dom kan tugga med sina tänder

Man får vara försiktig så att dom inte svälter sig in i leverförfettning eller andra problem under omställningen.