Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jacksson  (läst 1023 gånger)

bjannie

  • Inlägg: 18
    • Östergötland
Jacksson
« skrivet: 20 mar-08 kl 21:33 »
Hej!

Alla pratar om alla dessa grönvärpare men tydligen verkar inte namnet "Jacksson" vara känt!
Jag har två styck hönor med Jacksson mamma och leghorn pappa de lägger gröna ägg eller säg turkosa.
Farbrorn som jag fått dem av hade många förr men folk var skeptiska till att köpa dem för de trodde att det var något fel på dem (ur ät synpunkt).
Tyvärr har han ingen tupp längre därav leghorn inblandningen men äggen är gröna så jag är nöjd....
 
Glada påsk hälsningar från Annie

Grimla

  • Inlägg: 4057
  • 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
SV: Jacksson
« Svar #1 skrivet: 21 mar-08 kl 09:54 »
Vart kan man läsa mer om dessa Jacksson ?

Bild på hönorna ?
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

HøneLine

  • Inlägg: 539
    • Värmland
    • Marion's hjemmeside
SV: Jacksson
« Svar #2 skrivet: 21 mar-08 kl 11:40 »
Hej!

Alla pratar om alla dessa grönvärpare men tydligen verkar inte namnet "Jacksson" vara känt!
Jag har två styck hönor med Jacksson mamma och leghorn pappa de lägger gröna ägg eller säg turkosa.
Farbrorn som jag fått dem av hade många förr men folk var skeptiska till att köpa dem för de trodde att det var något fel på dem (ur ät synpunkt).
Tyvärr har han ingen tupp längre därav leghorn inblandningen men äggen är gröna så jag är nöjd....
 
Glada påsk hälsningar från Annie

Mulighet for at han har laget en "engen" rase og kalt de for Jacksson???
Du vet... blandet noen raser selv og gitt de et navn.....  ;)
Har av höns; Barnevelder,- Stor och Dvärg, Hedemora, Svarthala Marans, Dvärg Silke, Dverg Kochin och Ancona.

bjannie

  • Inlägg: 18
    • Östergötland
SV: Jacksson
« Svar #3 skrivet: 24 mar-08 kl 16:18 »
Mulighet for at han har laget en "engen" rase og kalt de for Jacksson???
Du vet... blandet noen raser selv og gitt de et navn.....  ;)

Hej!

Nej han har inte mixat rasen utan köpt sedan länge tillbaks. Den är en värpras som producerar många ägg.
Men jag vet ju inte vem han har fått dem av, egentligen ska de vara helvita utan kam vilket hans hönor är.
Denna farbrorn brukar stå på marknader och sälja ägg och har gjort det ialla tider men fick inte något napp på dessa ägg synd. De har varit fina till påsk slipper måla dem.....

Tro mig jag har sökt på nätet efter denna hönsras och inte funnit något hur jag än har stavat namnet. Så vet någon nåt mer är jag intresserad......

Mvh Annie


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

456 gäster, 4 användare (2 dolda)
Sundance, Rospigg

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser