Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Titta på kastrerad hane idag!  (läst 1821 gånger)

Vickie

• Gäst
Titta på kastrerad hane idag!
« skrivet: 08 sep-06 kl 14:19 »
Hej jag har skrivit i min förra tråd om det här med men skriver här också eftersom det egentligen är ett nytt ämne. Så här e det, jag ska kolla på en kastrerad hane till min hona idag, hon har varit själv nästan i ett halvår nu efter att jag tog henne från en familj där den andra honan i buren var otroligt elak mot henne. Den här tjejen som har hanen vill att jag tar med henne så dom får träffas, vad tror ni om det? Hur kan jag göra det här så lätt och smärtfritt som möjligt för Majja? Jag ska gå dit vid 9 ikväll så jag skulle vara otroligt tacksam om nån kan svara mig innan dess..  Vickie :-\

uffeoanette

Re:Titta på kastrerad hane idag!
« Svar #1 skrivet: 08 sep-06 kl 20:13 »
Släpp ihop dem på neutral mark alltså inte i majjas bur utan i nåt rum eller i en rastbur. Du kan också låta dem sitta intill i varandra i vars en bur. Allt för att ingen ska känna sig trängd. Lycka till

Vickie

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 08 sep-06 kl 20:23 »
Okej.... men jag tar med henne dit så är det inte hennes revir iallafall, eftersom hanen inte ska in till honan först... hoppas det går bra ??? :-\ Jag mailar när jag kommer hem och säger hur det gick....

Vickie

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 09 sep-06 kl 11:08 »
Halloj. Jag hann inte skriva igår, blev ganska sent. Jo det gick bra, jag tog med henne dit så fick dom träffas i en inhängnad på gräsmattan. Han verkar lite skrämd av hennes storlek och han hoppade undan när hon kom nära, men efter ett tag så nosade de lite på varann. Jag tog med han hem! När vi kom hem fick han sitta i ute buren under natten för att ge av sig lite lukter och så, och majja va inne. Nu på morgonen tog jag ut majja i ute buren och hon hoppar efter honom och han skuttar iväg. Men hon skadar honom inte, det verkar som hon mest är nyfiken men han lite rädd. Nu låter jag dom vara där ute tillsammans för det verkar ju gå bra...  :D Tack för svaren! Kram Vickie Majja o Harry! [img=http://img165.imageshack.us/img165/230/pict3801ly1.th.jpg]

Lena A

« Svar #4 skrivet: 09 sep-06 kl 19:26 »
Winkie hälsar till Majja och Harry! De är jättefina!

En sak som jag är tveksam till när jag ser kortet och det är att du har nät på marken. Jag inbillar mig att det inte kan vara skönt för kaninerna att gå på nätet.

Jag inser att nätgolv hindrar rovdjur att komma in och kanin att gräva sig ut, men har du dem bara ute dagtid kan du ju hålla uppsikt över dem.

Min Winkies bur står på bara marken. Hon gräver ibland men det verkar som hon mest vässar klorna. Å andra sidan bor vi i Småland så det är stenigt.

Det vore intressant att höra andras uppfattning vad gäller nät på marken för kaninerna.

Tack för att du berättade hur det gick. Lycka till med dem!  :)

Vickie

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 10 sep-06 kl 14:27 »
Hejsan! Jo jag har också tänkt på nätet om det är obekvämt för dom men jag måste ha det för majja gräver sig ut på engång annars... Och vi bor mitt i ett bostads område så smiter hon är det nog kört för hennes del :-\ så därför har jag valt att ha det där... Nu kommer dom att vara ute nattetid också så då är det lite svårt att hålla koll! Men tack för att du påpekade det. Jag har också tittat på tassarna på dom och de verkar inte ömma eller såriga av nätet så jag tror det är okej?? kom gärna med mer förslag. O ni ska se vilka polare dom har blivit nu! Haha gaddar ihop sig mot min hund och står o stampar i takt när han kommer! Såå sööta! Kram på er.

Lena A

« Svar #6 skrivet: 10 sep-06 kl 19:15 »
Skönt att höra att det går bra för Majja och Harry!  ;D ;D ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

521 gäster, 1 användare
javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser