Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vill plantera björkar  (läst 13849 gånger)

Ting

• Gäst
SV: Vill plantera björkar
« Svar #20 skrivet: 28 jul-11 kl 20:55 »
Hästkastanj borde vara lätt att föröka med sticklingar. Jag sågade ner en i vintras, och jag har aldrig sett ett trädslag till att växa. Jag sparade en bit stock som slöjdmaterial, och det växte ju mängder med skott från den, tjocka som fingret. Även grenar var det mycket liv i, det tog lång tid innan de dog där jag dragit ihop dem i hög.

oh synd att jag inte har just hästkastanje!

christelle

• Blekinge
« Svar #21 skrivet: 28 jul-11 kl 22:43 »
oh synd att jag inte har just hästkastanje!
Plocka nerfallna kastanjer under en hästkastanj i höst och sätt ner nöten i jorden om du vill ha detta träd - går rätt snabbt att få upp ett litet träd  :D
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Ting

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 28 jul-11 kl 23:26 »
Plocka nerfallna kastanjer under en hästkastanj i höst och sätt ner nöten i jorden om du vill ha detta träd - går rätt snabbt att få upp ett litet träd  :D

Ska inventera sen hos både hos grannar och icke grannar kan du skriva upp o:) ups där dök den ner i fickan!

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #23 skrivet: 28 jul-11 kl 23:43 »
Ska inventera sen hos både hos grannar och icke grannar kan du skriva upp o:) ups där dök den ner i fickan!
eftersom du bor i dalsland så har du säkert vägarna förbi vänersborg..  där växer det flera stora kastanjer längs med vattnet inne i stan... lätt att plocka kastanjer där..(fyllde fickorna där förra hösten ;))
Fjäderfän och kaniner

Ting

• Gäst
« Svar #24 skrivet: 29 jul-11 kl 17:39 »
 ;Dattans för vänersborg är det inte så långt till ju :P men jag håller stenkoll på allas gårdar o torp i Dalslandstrakten o:)

Dela detta:

* Inloggade just nu

659 gäster, 1 användare
Tiomilaskogen

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser