Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höstodling?  (läst 4998 gånger)

pita

• -
Höstodling?
« skrivet: 26 jul-11 kl 12:15 »
Nu är det ju snart höst även om man inte vill medge det :) När potatisen nu snart är uppgrävd, vad finns det för alternativ att plantera nu? nu menar jag inte blomsterlökar. Vitlök vet jag att man ska sätta på hösten men vad finns det mer? I en del av landet växer det små små spröda sparrisar som ska växa på sig 1-2 sesonger till 8)

Jag är öppen för alla förslag, det är ju såå roligt och vill lära mig ännu mer :)
Har varit borta en längre tid och ska nu berika livet med islänning, nya höns och ett gäng får :)

Gronavagen

• Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
SV: Höstodling?
« Svar #1 skrivet: 26 jul-11 kl 13:18 »
Sätt jordärtskockor. Rädisor går ju också att sätta långt in på hösten.

P

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 26 jul-11 kl 13:31 »
Sätt jordärtskockor.

Från frö då eller?

Gronavagen

• Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
« Svar #3 skrivet: 26 jul-11 kl 13:38 »
Från frö då eller?

Fröerna har ganska dålig grobarhet, så knölar är ett bättre sätt.

kristoffersen

• Östergötland
« Svar #4 skrivet: 26 jul-11 kl 13:40 »
jag vill också ha tips. Har nyss skördat ärtor, potatis har jag i flera hinkar,  men vill gärna sätta någor mer som kan komma upp senare i höst.

Vurre

« Svar #5 skrivet: 26 jul-11 kl 16:58 »
Vissa typer av snabb kål kan funka. Asiatiska blad, mizuna och vad de heter. Även rättika, majrova och kålrot borde funka. Spenat.
snus? vad är priset på en pris?

Lidhem

• Livet på landet, det enda som är bra
    • Östergötland
    • LidhemsGrönt
« Svar #6 skrivet: 26 jul-11 kl 17:06 »
Både rädisor, sallad och spenat kan man skörda sent in på hösten. Fiberduk eller en plasttunnel förlänger odlingssäsongen ett par veckor
Månskensbonde med make, tre barn, 2 kattungar, ett gäng Kindahöns, blandisar, myskisar, Gotlandskaniner, Gutefår, Linderödsgrisar och ett antal bin http://lidhemsgront.blog.se/

Dela detta:

* Inloggade just nu

696 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser