Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rådjursstängsel helt fantastiskt  (läst 33638 gånger)

Znibban

• Skåne
Rådjursstängsel helt fantastiskt
« skrivet: 12 jul-11 kl 11:48 »
Ville bara tipsa alla som inte stött på detta fantastiska Rådjursstängsel  :o
Mjukt supersegt och finns i flera bredder. Jag köpte en rulle på 20 m som är 1.80 (om jag inte minns fel).
Svenska Foder säljer det. Det är flera stora parker som använder det för det smälter ju fint in i naturen, är superenkelt att sätta upp. Tänk så mycket jobb man haft med höga metallstaket, detta väger ingenting... ;D
Lätt att fixa som tak mot fåglar, perfekt att hägna till flyttbara rastgårdar  :P
Detta och kompostgaller är sommarens lösning!
Ha en härlig sommar allihop

mazze

• Småland
    • Komålen
SV: Rådjursstängsel helt fantastiskt
« Svar #1 skrivet: 12 jul-11 kl 12:32 »
Vad kostade 20 m?
Har en massa kor, höns, ankor, får o hundar. Vänligen läs vilka raser jag har på min hemsida.

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #2 skrivet: 12 jul-11 kl 12:49 »
tror att de är samma som allox säljer. har själv satt upp det för att hålla rådjuren ute ur trädgården samt hundarna på insidan. jättelätt att sätta upp själv !
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

Attes matte

• Jämtland
« Svar #3 skrivet: 12 jul-11 kl 12:53 »
Jag ska köpa allox-nät hit hem också bara jag får nästa lön. ;) www.allox.se
Viltnätet är det jag tänker köpa. Ska ha det dels som staket runt gården (klipper den 2 meter höga rullen på mitten så har jag 200 meter långt 1-meters-stängsel!), och dels göra hönsgård av det.
Tänkte även köpa en rulle av deras växthusplast. Fast jag måste fråga om pris på den först...

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Hylletorp

• Närke
    • Hylletorp gård
« Svar #4 skrivet: 12 jul-11 kl 14:02 »
Hej!!

Vad ligger priset på en Allox rulle?

/Camilla
Magpieankor, Bohuslän dals svarthöna, GSV Leghorn, Eksjöhöns, Bronsekalkon, Afrikanska Pärlhöns, Skrattduvor, Guldfasan, Jumbovaktlar, Gotlandskaniner, Mellerudskaniner, Fransk vädur, Hundar, Katter, Marsvin.

eremit

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 12 jul-11 kl 14:47 »

1 meter i höjd räcker nog inte för att hålla rådjuren ute-det blir mest det vanliga Medelsvensson staketet för syns skull men ingen funktion-alltså bortkastade pengar.

Eko-Trädgård

• Frukta inte - Ät frukt - Frukt är livet ( Di Leva)
    • Västerbotten
    • eko-trädgård
« Svar #6 skrivet: 12 jul-11 kl 15:12 »
Vad kostade 20 m?

hej,

hos granngården kostade det runt 500:- för 2m nätet x 20m

mvh

JOnathan
www.eko-tradgard.se
Ekotradgard@outlook.com
webbshopp www.ekotradgard.tictail.com

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #7 skrivet: 12 jul-11 kl 15:58 »
Tänk på att nätet är till för typ rådjur. Det håller inte harar och kaniner ute, de gnager sönder det, tro mig, jag har sett resultatet i en fin skogsträdgård. Det håller inte heller mink, iller, grävling eller räv ute, så det gäller att stänga in djuren bättre på natten, och ha tur så att inte rovdjuren försöker ta ens fjäderfä på dagen...
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Attes matte

• Jämtland
« Svar #8 skrivet: 12 jul-11 kl 21:22 »
Hej!!

Vad ligger priset på en Allox rulle?

/Camilla

Fick prisuppgift från Allox idag, och det kraftigare skogsnätet fås på 200-meters-rulle (2 meter högt) och kostar 4000:- ink moms, plus frakt.
Det lite tunnare rådjursnätet kommer på 100-meters-rulle (2 meter högt) och kostar 2360:- ink moms, plus frakt.

/Sara

Attes matte

• Jämtland
« Svar #9 skrivet: 12 jul-11 kl 21:23 »

1 meter i höjd räcker nog inte för att hålla rådjuren ute-det blir mest det vanliga Medelsvensson staketet för syns skull men ingen funktion-alltså bortkastade pengar.

Jag behöver bara ett vanligt medel-Svensson-staket runt gården. Det gör mig inget att rådjuren hoppar in, däremot stör det mig att hundar, ungar och annat springer in, och att min egen hund springer ut från gården. 1 meter högt staket räcker gott till att hålla den ena ute och den andra inne. ;)

/Sara

Attes matte

• Jämtland
« Svar #10 skrivet: 12 jul-11 kl 21:25 »
Tänk på att nätet är till för typ rådjur. Det håller inte harar och kaniner ute, de gnager sönder det, tro mig, jag har sett resultatet i en fin skogsträdgård. Det håller inte heller mink, iller, grävling eller räv ute, så det gäller att stänga in djuren bättre på natten, och ha tur så att inte rovdjuren försöker ta ens fjäderfä på dagen...

Kring hönsgården kommer jag att sätta putsnät nertill, plus eltråd på utsidan. Ska vara en jävligt envis (och korkad?) räv om den provar att ta sig förbi det... ;)

/Sara

Pixlar

• Småland
« Svar #11 skrivet: 09 okt-11 kl 17:17 »
Hej jag köpte allox Viltstängsel med en höjd på 1,8 m samt 50 m långt är detta samma nät som på 200m rullen?

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #12 skrivet: 09 okt-11 kl 20:36 »
Jag är inne på min andra 100-meters rulle.. Funkar super som taknät, då snön inte fastnar.. och segt på något vis..

Superbra produkt.

sisel

• Småland
« Svar #13 skrivet: 09 okt-11 kl 22:33 »
Funkar super som taknät, då snön inte fastnar.. och segt på något vis..

Undrar om det skulle det funka som taknät till en kaninhage? Jag förstår att det håller rovfåglar ute, men iller, mård och liknande?

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #14 skrivet: 10 okt-11 kl 07:51 »
Undrar om det skulle det funka som taknät till en kaninhage? Jag förstår att det håller rovfåglar ute, men iller, mård och liknande?
Det är ju ett typ av plastnät såjag skulle tro att sådana djur tuggar sig igenom om dom försöker.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

loppan-5

• Småland
« Svar #15 skrivet: 11 okt-11 kl 15:39 »
Grattis! Så fort räven eller grävlingen vill in så behöver de inte gräva sig under, utan sätter bara tassen och drar en reva med klorna och går in, har själv erfarenhet av detta, inte kul:(.
Lätt att sätta upp men skulle rekomendera tjockare metall nertill så kan ni ha rådjursnätet högre upp!

Attes matte

• Jämtland
« Svar #16 skrivet: 11 okt-11 kl 17:22 »
Grattis! Så fort räven eller grävlingen vill in så behöver de inte gräva sig under, utan sätter bara tassen och drar en reva med klorna och går in, har själv erfarenhet av detta, inte kul:(.
Lätt att sätta upp men skulle rekomendera tjockare metall nertill så kan ni ha rådjursnätet högre upp!

Detta gäller väl knappast skogsnätet, va...?   ???

/Sara

Azoo-Lina

• Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #17 skrivet: 11 okt-11 kl 18:56 »
Detta gäller väl knappast skogsnätet, va...?   ???

/Sara
Jaghar skogsnät och är ganska säker på att det går att gnaga sig igenom. Jaghar löst det med el på utsidan... Finns inte många djur som vill stå och gnaga om dom får stötar av ett par eltrådar  ::)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Attes matte

• Jämtland
« Svar #18 skrivet: 11 okt-11 kl 19:11 »
Jaghar skogsnät och är ganska säker på att det går att gnaga sig igenom. Jaghar löst det med el på utsidan... Finns inte många djur som vill stå och gnaga om dom får stötar av ett par eltrådar  ::)

Gnaga sig igenom är ju inga problem, men att bara sätta en klo i det och riva till... Näe va?

/Sara

Azoo-Lina

• Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #19 skrivet: 11 okt-11 kl 19:44 »
Gnaga sig igenom är ju inga problem, men att bara sätta en klo i det och riva till... Näe va?

/Sara
Skogsnätet klara i alla fall att Kalkoner på över 10kg försöker springa igenom  ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

487 gäster, 2 användare (1 dolda)
kretslopp

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser