Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nässelvatten - funkar det till alla grönsaker?  (läst 39377 gånger)

urban.o

• Uppland
SV: Nässelvatten - funkar det till alla grönsaker?
« Svar #40 skrivet: 25 jan-16 kl 22:36 »
Tycker ni nässelvatten fungerar inomhus också eller blir det en äcklig lukt

oskarsoderberg

• Västmanland
« Svar #41 skrivet: 10 feb-16 kl 10:21 »
Nässelvatten mot ohyra ska stå max två dygn. Om man låter stå längre fungerar det bra som gödning.

Znibban

• Skåne
« Svar #42 skrivet: 10 feb-16 kl 11:16 »
Ursäkta intrånget i tråden men....
använder med mycket gott resultat KOMPOST-TE.
Har en stor vattentunna i stallet, en akvariepump, nylonstrumpa...det är allt man behöver.
Fyller tunnan med vatten som pumpen bubblar i ett dygn eller så, då blir man av med kloret.
Fyller kompost i en nylonstrumpa, ett par dm tjock korv, knyter om och fäster pumpen vid strumpan, så håller sig bubblandet nere vid botten.
Efter några dagar har det bildats ett fantastiskt jordförbättringsmedel. Om det ser för starkt ut så späder jag med mera vatten, det ska se ut som te.
Allt växer så det knakar och tomaterna älskar det!

kretslopp

• mindre gård, nästan självförsörjande, pensionär.
    • Småland
« Svar #43 skrivet: 10 feb-16 kl 16:50 »
Det fungerar alldeles utmärkt. Men mitt problem var att jag spred nässlor över odlingarna. Jag fick rådet att lägga nässlorna i ett örngott och knyta om innan jag slog på vattnet, så inte föna spreds. Så det ska jag prova.
kretslopp

Dela detta:

* Inloggade just nu

557 gäster, 1 användare
Staem

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser