Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mera om stängsel och jordning  (läst 1067 gånger)

MonaW

• Västmanland
    • Monas sida
Mera om stängsel och jordning
« skrivet: 28 maj-11 kl 20:26 »
Jag har en säkert knäpp fråga, jag förstår mig inte alls på elektricitet. Jag har ingen el vid min sommarhage utan använder batteri. Jag har fyra järntrådar och fyra jordspett och brukar få rätt bra el där men får förstås kolla noga, batterierna dras ur ganska fort. Jag har en tråd långt ner, på ca 10 cm och nästa på 20-25 cm, mest för att vargen inte ska krypa in i hagen men tyvärr växer gräset snabbt upp på den nedersta tråden. Jag har läst om här att man kan använda tråd nr 2, nerifrån, som jordning och den, som försöker krypa emellan får en stöt antar jag. Kan man inte använda nedersta tråden som jordning, blir det inte någon effekt då?
Åsenfår, hundar och katter

Skogsola

• Gäst
SV: Mera om stängsel och jordning
« Svar #1 skrivet: 28 maj-11 kl 20:32 »
 Jo det går alldeles utmärkt. Men det djur som kryper under stängslet får ingen stöt om understa tråden går i jord.

Dela detta:

* Inloggade just nu

507 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser