Senast såg jag detta på Clas Ohlssons, just för skosulor, och på en klackbar till försäljning. Annars kanske någon bad- eller gymnastikmatta fyller dina krav?
Tänk på att naturlatex lätt ger kontaktallergi, så går man barfota i tofflorna är det bra att klä om dem med något.
Allergi mot gummi och latexallergi är inte riktigt samma sak. Jag som är kromallergiker har sällan eller aldrig reagerat på naturgummi, bara på konstgjort gummi respektive latex. Jag har aldrig reagerat på gummi mot fotsulor, däreot av tex klockarmband. Latex fungerar annorlunda än naturgummi (finns naturgummibaserat Latex också förståss) och ger upphov till dels kontakt- och andningsallergier från proteinrester härrörande från produktionen, och dels astmasymptom av pudret inuti handskarna. Något sådan behöver man alltså inte vara rädd för i det här sammanhanget.
En teoretisk risk finns förståss, om man har ärftlig belastning med allergier som krom, nickel, kobolt eller MYCKET svåra sjukdomar i andningsvägarna. Men då har man redan reagerat mot klistret man använder till sulorna

Det där flytande formgummit vet jag inte om man kan var 100% säker för, det torde innehålla någon form av lösningsmedel?