Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dags att köpa ny mobil - slitstark!  (läst 24841 gånger)

Ulric Eriksson

• Gäst

Klipparn

• Nygift
    • Skåne
    • Santatorp
SV: Dags att köpa ny mobil - slitstark!
« Svar #41 skrivet: 07 jun-11 kl 10:31 »
Samsung xcover här oxå... ganska nöjd
bra batteritid och gps
lite krångliga menyer och liten skärm.
Saknar min C702....
Lammproducent och fårklippare..
Swoooosh!     What was that?        That was your life, mate.
Oh. That was quick. Do I get another one?      Sorry, mate, that was it...    (Basil Fawlty)

Midvinter

• Dalarna
« Svar #42 skrivet: 07 jun-11 kl 10:41 »
Förr i tiden behövde man inte tänka så mycket. Man köpte en telefon och så höll den. Nu måste man gå på specialtelefoner om man vill att de ska hålla nåt, och vad kostar det? Mycket lönsammare att övertala folk att massa blajblaj är bra, och så måste man köpa en ny varje halvår för att den har blivit omodern eller har gått sönder pga. allt krimskrams.

Tacka vet jag min 10 år gamla nokia 3210 som blev lite krasslig för några månader sen. Tack och lov hade jag en likadan fast mycket mindre använd liggandes. Vad jag ska ta mig till när den lägger av vet jag inte, får satsa på att den också håller i 10 år...
Med tanke på åldern på mina telefoner köpte jag en ny i reserv, den enklaste nokiatelefonen, men den dog efter ett år trots att jag knappt använde den ens!
Försökte få en ny på garantin men de hävdade att det var batteriet det var fel på, och det omfattades inte av garantin.  >:( Nokia är inte vad det var.

Telefon som kan ringas med, skicka SMS och ställa väckarklocka, och som håller i 10 år, finns det?
Inga massa appar, android, ficklampa, färgdisplay, tochscreen, bluetooth, kamera, wap wep, dapp, dipp och tjotahej som bara gör dom dyra och ömtåliga!

För den som har trasiga appleprylar utan garanti rekomenderar jag varmt ifixit.com <--- EDIT: de har visst med andra märken där också, dock inte nokia.
« Senast ändrad: 07 jun-11 kl 10:47 av Midvinter »
Watch your thoughts for they become words. Watch your words for they become actions. Watch your actions for they become...habits. Watch your habits, for they become your character. And watch your character, for it becomes your destiny! What we think,we become.

Lycka

• Ångermanland
« Svar #43 skrivet: 07 jun-11 kl 10:56 »
Har nyss köpt en Nokia för 245:- ingen kamera men allt jag behöver finns
Gillar den skarpt.
Expert köpte jag den på  :D
Hedemorahöns

Midvinter

• Dalarna
« Svar #44 skrivet: 07 jun-11 kl 10:59 »
http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/sonim_nordic/video/view/sonim-s-rugged-performance-standards-rps-3952

Skapliga krav den ska klara av i alla fall. Hade jag vetat med mig att jag skulle behöva en riktigt stryktålig telefon så känns den som ett bra val. Särskilt det där med 3 års ovillkorlig garanti. ;)

/Sara

HAHAHA! Den var rolig!
"Sonim är gjord för att tåla extrema temperaturer, från -20 till +55"
Trodde "extrem" var något ovanligt och extraordinärt, men en normal vinter kan ju gå ned i -30, minst! Det var ju nästan lite gulligt av dom att kalla -20 extremt! :)
Watch your thoughts for they become words. Watch your words for they become actions. Watch your actions for they become...habits. Watch your habits, for they become your character. And watch your character, for it becomes your destiny! What we think,we become.

Midvinter

• Dalarna
« Svar #45 skrivet: 07 jun-11 kl 11:03 »
Lycka: vilken modell? har du haften med ut i grönsakslandet en regnig dag?
(En jag känner kastade sin nokia 3210 genom planteringsmaskinen, tror den funka efteråt och den blev aldrig marknadsförd som tålig ens. Undra om det växer nokia träd i den åkern nu...)

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #46 skrivet: 07 jun-11 kl 12:06 »
Lycka: vilken modell? har du haften med ut i grönsakslandet en regnig dag?
(En jag känner kastade sin nokia 3210 genom planteringsmaskinen, tror den funka efteråt och den blev aldrig marknadsförd som tålig ens. Undra om det växer nokia träd i den åkern nu...)
Det beror väl på om Din kompis lät utsädet ligga kvar eller plockade hem det igen ...  ::)
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

anders50

• Gäst
« Svar #47 skrivet: 07 jun-11 kl 15:27 »
Har varit och inhandlat en Samsung Xcover 271 idag, ska bli intressant att se hur den är i jämförelse med min Nokia E52.

Yrmff

• Gäst
« Svar #48 skrivet: 07 jun-11 kl 17:30 »

Misse

• nr 9424
« Svar #49 skrivet: 08 jun-11 kl 01:24 »

totalt OT: sjuk lur för galet kontrollerande folk, typ vissa föräldrar å svarsjukesjuka MänniskoVäsen :P

http://www.kultmobil.se/20-spiontelefon-nokia-6630.html

han-djuret Missekatt längtar efter stark själslig och kroppslig närhet...  Drömmer en massa om djup symbios som stärker utan att äta upp varann, som ger värme till småhuttrande själar när vi lekandes går genom glädje och sorg.
Jag tror på ett liv före Döden :)

trädman

« Svar #50 skrivet: 09 jun-11 kl 00:17 »
Nu blir jag väl utskrattad, kanske men saken är den att jag har sällan varit så nöjd med något elektroniskt som min iphone..  :) Den verkar ju lite vek vid första anblick men med en rejäl bumper så blir den ju tåligare. Har snart hela mitt liv i denna lilla rektangel.. även en ficklamps-app kan tilläggas.. helnöjd, jag..  ;D får se hur den håller på mc-semester.. då får vi se vad tygena håller!

Jag har prövat att tvätta min Iphone4 i tvättmaskinen - hela tvättprogramet 60 grader. Efter torkning på ett halvvarmt ställe över natten fungerade den åter hjälpligt. Inte som förr, men det gick att ringa, koppla upp den till datorn och synka för att rädda de senaste bilderna, anteckningarna mm. Tycker det var imponerande för en så föga fältmässig telefon. Det börjar finnas "vattentäta" skal som inte är särskilt klumpiga till dem nu.

tamate

• 4 barnsmor som gör så gott hon kan =)
    • Jämtland
« Svar #51 skrivet: 09 jun-11 kl 01:27 »

totalt OT: sjuk lur för galet kontrollerande folk, typ vissa föräldrar å svarsjukesjuka MänniskoVäsen :P

http://www.kultmobil.se/20-spiontelefon-nokia-6630.html

hmm, ge till en person som man av någon anl behöver ha koll på pga tex alzimers eller något.
först blir dom jätteglad för julklappen sedan blir dom skitsur när dom ser sin telefon på reklam och fattar vad man kan använda den till =)
-det som inte dödar härdar
www.missneback.se

Lars-Olof1941

• Medelpad
« Svar #52 skrivet: 16 jun-11 kl 01:34 »
Godkväll.

Vad är det för fel på gamla hederliga telefoner? Vad ska man med dessa sladdlösa strålningsbombande grunkor till?

MVH LARS-OLOF!
Bilden är tagen på mig runt -92 vid Selånger marknad.

MVH LARS-OLOF!

anders50

• Gäst
« Svar #53 skrivet: 16 jun-11 kl 07:18 »
Godkväll.

Vad är det för fel på gamla hederliga telefoner? Vad ska man med dessa sladdlösa strålningsbombande grunkor till?

MVH LARS-OLOF!

Ja...vad skulle man med hjulet till?  Folk klarade sig ju innan också!     ;D

Broberg

• Gäst
« Svar #54 skrivet: 16 jun-11 kl 09:33 »
Godkväll.

MVH LARS-OLOF!

Har ingen fast telefon indragen och att göra det kostar nog multum, samt har jag inte råd att anställa någon till att svara i telefon om dagarna, när jag är ute på jobb. Det var mina anledningar till en.

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #55 skrivet: 16 jun-11 kl 13:18 »
Har ingen fast telefon indragen och att göra det kostar nog multum, samt har jag inte råd att anställa någon till att svara i telefon om dagarna, när jag är ute på jobb. Det var mina anledningar till en.

Nu är du inte seriös, man ska vara seriös.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

regnpipan

• Gäst
« Svar #56 skrivet: 16 jun-11 kl 13:41 »
Nu är du inte seriös, man ska vara seriös.

Om du tittar på Lopts profilbild så ser du ju att han uppenbarligen måste hålla kontakten med oss från andra sidan, lite svårt att dra en ledning dit bara....

hen

• extremt mycket frågor...
    • Småland
« Svar #57 skrivet: 16 jun-11 kl 15:24 »
Om du tittar på Lopts profilbild så ser du ju att han uppenbarligen måste hålla kontakten med oss från andra sidan, lite svårt att dra en ledning dit bara....

regnpipan

Köpt någon mobil än?

regnpipan

• Gäst
« Svar #58 skrivet: 16 jun-11 kl 20:21 »

regnpipan

Köpt någon mobil än?

På sätt och vis. Ingen mobil jag egentligen vill ha utan snarast en nödlösning som får duga ett par månader. Tänk Nokia partymobil/slit-och-slängmobil för någon hundring. Jag är mao fortsatt intresserad av praktiska stryktålighetserfarenheter av mobiler som finns på marknaden.

anders50

• Gäst
« Svar #59 skrivet: 16 jun-11 kl 21:07 »
Jag är supernöjd med min nya Samsung Xcover! Och mycket bättre mottagning än alla mina tidigare Nokia, och mycket bättre ljud.

Dela detta:

* Inloggade just nu

594 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser