Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dags att köpa ny mobil - slitstark!  (läst 24792 gånger)

anders50

• Gäst
SV: Dags att köpa ny mobil - slitstark!
« Svar #20 skrivet: 27 maj-11 kl 19:51 »
Är det ficklampa i?
Ja.
citerar testen: "ger förvånansvärt bra ljus"

Broberg

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 27 maj-11 kl 20:17 »
Ja.
citerar testen: "ger förvånansvärt bra ljus"

Bra det, man har blivit så van vid att ha det.

renee d

« Svar #22 skrivet: 28 maj-11 kl 07:42 »
JCB Toughphone Tradesman- the world's first floating mobile phone
   ;)

PetraF

• Värmland
« Svar #23 skrivet: 28 maj-11 kl 08:07 »
Sambon har Sonim. Och den har han kört över och tappat i badkaret etc.. håller än :)

Lasse på Nyänget

• Medelpad
    • Nyänget
« Svar #24 skrivet: 28 maj-11 kl 19:50 »
hade möjlighet att testa en sonim för ett tag sen, men kom inte alls överrens med den.Tyckte inte att den var speciellt användarvänlig, loch lite för mycket "basic" Visst går det att slå i en spik, dränka den, mörda katter och köra över den med traktorn, men dom funktionerna har jag bättre saker till.
har idag en samsung B2100 och den är jag väldigt nöjd med.

ninna b

• Gäst
« Svar #25 skrivet: 28 maj-11 kl 19:59 »
Jag har en Sonim XP3, inköpt för några år sedan och den har varit bra men... jag har slitit ut bokstäverna på tangenterna ... det hade kanske hänt på vilken annan telefon som helst och betyder kanske bara att telefonen har varit hållbar.

regnpipan

• Gäst
« Svar #26 skrivet: 28 maj-11 kl 20:11 »
Jag har en Sonim XP3, inköpt för några år sedan och den har varit bra men... jag har slitit ut bokstäverna på tangenterna ... det hade kanske hänt på vilken annan telefon som helst och betyder kanske bara att telefonen har varit hållbar.

Inte min gamla nokia, som du ser av bilden. Dagligt användande i 10 år till trots.... Men det var väl bättre förr  ;)

anders50

• Gäst
« Svar #27 skrivet: 28 maj-11 kl 20:18 »
Ja de gamla nokia mobilerna var bra. Men nu har man ju blivit bortskämd med lite finesser som de inte hade.

PetraF

• Värmland
« Svar #28 skrivet: 29 maj-11 kl 09:34 »
"Visst går det att slå i en spik, dränka den, mörda katter och köra över den med traktorn, men dom funktionerna har jag bättre saker till." <- :D

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
« Svar #29 skrivet: 30 maj-11 kl 16:42 »

Aqualize

« Svar #30 skrivet: 30 maj-11 kl 21:04 »
Ni får spotta om ni vill men tänkte nämna att tittar man efter någon smartphone (med Android) så har Motorola sin Defy:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=760260

IP67-klassad. Extra reptåligt glas ("gorillaglas").

Fick en till jobbet i förra veckan och det verkade vara en rätt trevlig lur. Inte använt den så mycket dock.

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #31 skrivet: 30 maj-11 kl 21:47 »
Ni får spotta om ni vill men tänkte nämna att tittar man efter någon smartphone (med Android) så har Motorola sin Defy:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=760260

IP67-klassad. Extra reptåligt glas ("gorillaglas").

Fick en till jobbet i förra veckan och det verkade vara en rätt trevlig lur. Inte använt den så mycket dock.

Spottar inte. Kunde vara ett alternativ för mig som dödar alla telefoner, det enda undantaget hittills var en Nokia 6250, samma modell som regnpipans lur.

Android 2.1 är lite gammalt.

Aqualize

« Svar #32 skrivet: 04 jun-11 kl 17:04 »
Spottar inte. Kunde vara ett alternativ för mig som dödar alla telefoner, det enda undantaget hittills var en Nokia 6250, samma modell som regnpipans lur.

Android 2.1 är lite gammalt.
2.1 var det på dem som jag tror "vid sidan av"-importerade den innan Motorola hade återkommit till Sverige. Den jag testat var från dustin och den är svenskanpassad (officiell) och har 2.2. Själv tycker jag 2.3 inte har så jättemånga viktiga nyheter mot 2.2 (så man klarar sig). Men mot 2.1 så är det större skillnad och det vill man inte ha.

Yrmff

• Gäst
« Svar #33 skrivet: 04 jun-11 kl 22:45 »
Jag stod i valet mellan
http://www.tre.se/Privat/Mobiltelefoner/Mobiler/Sonim-XP2-Spirit/

och

http://www.tre.se/Privat/Mobiltelefoner/Mobiler/Samsung-Xcover-271/

och valet föll på den senare,mest för att standbytiden var avsevärt bättre men också då flera jobbarkompissar varit mycket missnöjda med sonim och med kommentarer som "visst höll den för allt!! Men en telefon ska man ju kunna ringa med åxå!!"

orkar du vänta rengnpipan så återkom om ett par år för utvärdering  ;D ;D

Kan ju tillägga att mina telefoner utsätts för slipdamm av olika slag,rök,kraftig uv strålning, trädamm,aska,värme,kyla, fukt,olja,frätande ångor/vätskor,vibrationer, surt fruntimmer samt svin till chefer.  ;)

mvh Y
« Senast ändrad: 04 jun-11 kl 22:51 av Yrmff »

Henrik Uddemar

• Gotland
« Svar #34 skrivet: 04 jun-11 kl 23:04 »
Har också Samsung Xcover och är tämligen nöjd.

Hade föregångaren, den bet dottern sönder.
Inget håller för tvååringar!
Är inte längre aktiv på Alternativ.
Nås på henrik.uddemar@gmail.com eller 0733-368438

Gamina

« Svar #35 skrivet: 05 jun-11 kl 00:08 »
Jag har en Samsung Xcover 271 sen ett par dagar och är ruskigt missnöjd. Har klickat runt, läst instruktionsboken men blir verkligen inte kompis med den. Saknar min gamla Sony Ericson (c 702) något fruktansvärt.
Plastig saknar massor av användbara funktioner (och finns dom är de halvt hopplösa att hitta), idiotiskt uttag för handsfreen, enknapps knapplås som man får använda minst 3 ggr för att låsa upp skiten, går inte heller att ändra tiden innan skrotet låser verkar det som, inget minne för ickesparade nummer som man ringer (fanns i min gamla, och jag vill inte behöva spara ett nummer till en kund jag ringer 3 ggr på en vecka sedan aldrig mer) osv. En sak jag verkligen saknar är att kunna anpassa telefonen så jag kan plocka fram tex senast uppringda nummer från startsidan utan att behöva klicka 4 ggr eller plocka fram kalendern på samma sätt osv.
Undrar om det inte är värt att ha något som dör inom en snar framtid som iallafall är användbart. Jag menar bara en så enkel sak som att man får en ljudsignal på att samtalet brutit utan att man ska behöva rycka fram den för att kolla så man träffade knappen.
Varför ska det bara finns 2 tillverkare av mobiler som kan klara normlat svenskt klimat? Det borde finnas en ganska stor efterfrågan på dem iom alla som har telefon i jobbet.
Vissa av dessa saker kanske går men jag hittar inte hur trots att jag letat i registret och i telefonen. Någon som har en oanvänd c 702 liggande som vill bli av med den?
Genbank för Gotlandshöns

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #36 skrivet: 05 jun-11 kl 01:03 »
(...) en telefon ska man ringa med anser jag..
Va?  Går det verkligen?  :P

Allvar:  Kolla den så kallade Hajfenan.  Den lär ska tåla att bli inskyfflad i en snövall och komma fram på våren.

En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Yrmff

• Gäst
« Svar #37 skrivet: 05 jun-11 kl 10:54 »
Va?  Går det verkligen?  :P

Allvar:  Kolla den så kallade Hajfenan.  Den lär ska tåla att bli inskyfflad i en snövall och komma fram på våren.

Hajfenan finns den verkligen att hitta längre?

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
« Svar #38 skrivet: 05 jun-11 kl 11:03 »
På återvinningsstationer.

anders50

• Gäst
« Svar #39 skrivet: 05 jun-11 kl 11:36 »
Jag har tre, två gula och en blå. Men man får inte vara långt från masten om de ska fungera.

Dela detta:

* Inloggade just nu

478 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser