Jag har en Samsung Xcover 271 sen ett par dagar och är ruskigt missnöjd. Har klickat runt, läst instruktionsboken men blir verkligen inte kompis med den. Saknar min gamla Sony Ericson (c 702) något fruktansvärt.
Plastig saknar massor av användbara funktioner (och finns dom är de halvt hopplösa att hitta), idiotiskt uttag för handsfreen, enknapps knapplås som man får använda minst 3 ggr för att låsa upp skiten, går inte heller att ändra tiden innan skrotet låser verkar det som, inget minne för ickesparade nummer som man ringer (fanns i min gamla, och jag vill inte behöva spara ett nummer till en kund jag ringer 3 ggr på en vecka sedan aldrig mer) osv. En sak jag verkligen saknar är att kunna anpassa telefonen så jag kan plocka fram tex senast uppringda nummer från startsidan utan att behöva klicka 4 ggr eller plocka fram kalendern på samma sätt osv.
Undrar om det inte är värt att ha något som dör inom en snar framtid som iallafall är användbart. Jag menar bara en så enkel sak som att man får en ljudsignal på att samtalet brutit utan att man ska behöva rycka fram den för att kolla så man träffade knappen.
Varför ska det bara finns 2 tillverkare av mobiler som kan klara normlat svenskt klimat? Det borde finnas en ganska stor efterfrågan på dem iom alla som har telefon i jobbet.
Vissa av dessa saker kanske går men jag hittar inte hur trots att jag letat i registret och i telefonen. Någon som har en oanvänd c 702 liggande som vill bli av med den?