Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Regel om hur mkt hästar måste vara ute..  (läst 1888 gånger)

tessiem

Regel om hur mkt hästar måste vara ute..
« skrivet: 02 aug-06 kl 16:34 »
Finns det en sådan?

Har jag alltid undrat.. Såg på TV om debatten om Lojsta hed där gotlandsrussen måste ha ligghallar.. tycker dock personligen att djurskyddsmyndigheten borde koncentrera sig på alla djur som inte får vara ute öht..
Finns det en regel som säger hur mkt hästar ska vara ute?

Ulric Eriksson

• Gäst
Re:Regel om hur mkt hästar måste vara ute..
« Svar #1 skrivet: 02 aug-06 kl 17:09 »
Har jag alltid undrat.. Såg på TV om debatten om Lojsta hed där gotlandsrussen måste ha ligghallar.. tycker dock personligen att djurskyddsmyndigheten borde koncentrera sig på alla djur som inte får vara ute öht..
Finns det en regel som säger hur mkt hästar ska vara ute?

Ja.

http://www.djurskyddsmyndigheten.se/Steria/templates/Page.aspx?id=298

Djurskyddsmyndighetens prioriteringar är ibland svåra att begripa. Ibland synes god djurhållning och regelverket stå i konflikt med varandra. Andra gånger, som med ligghallskonflikterna, verkar det mest handla om stelbent tillämpning.

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
Re:Regel om hur mkt hästar måste vara ute..
« Svar #2 skrivet: 06 aug-06 kl 00:05 »
Fast ett allmänt råd har ju inte direkt någon tyngd bakom sig, mer en rekommendation än något som behövs tas på allvar. Tyvärr!

Dela detta:

* Inloggade just nu

522 gäster, 1 användare
mrnic

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser