Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Roliga bilder  (läst 2206 gånger)

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
Roliga bilder
« skrivet: 05 apr-11 kl 17:36 »
Det här tycker jag var en rolig bild som kanske kan vara till inspiration.  :)

http://www.desicolours.com/the-tallest-goat-tower-in-the-world/29/07/2008

getalina

• Halland

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
SV: Roliga bilder
« Svar #2 skrivet: 22 dec-12 kl 17:28 »
Getalina: Är det en get-byggnad från början? Ser ut som ett ombyggd duvslag, eller nåt. :)
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #3 skrivet: 22 dec-12 kl 18:03 »
Länken säger att det är byggt för getter,  märkligt

getalina

• Halland
« Svar #4 skrivet: 22 dec-12 kl 18:10 »
Här kommer en översättning av texten i länken på det första inlägget Get-tornet.

En enkel farmare i Illinois, Dave Johnson,  ville att hans Sweitsiska getter skulle få det så trevligt som möjligt. Han kunde inte ge dem ett berg att rumla om på. Istället valde han att bygga en konstgjord miljö, ett torn.

5000 tegelstenar och 276 cementerade trappsteg och en hel massa kärlek är allt vad han behövde för att kunna bygga sitt torn. Det finns 3 nivåer på tornet för hans omhuldade getter att vila på i den spiralfomade trappan som omger tornet.

Getterna kommer från Sweits och har i allmänhet en ljuskrämig färg. En del är vita också. De här getterna är big boned?? och väldigt känsliga för solen. Där för får de alltid lite skugga och David är så stolt över sitt 31 fot höga torn som han hävdar är det högsta i sitt slag.

vindensbonig

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 22 dec-12 kl 21:00 »
Här kommer en översättning av texten i länken på det första inlägget Get-tornet.

En enkel farmare i Illinois, Dave Johnson,  ville att hans Sweitsiska getter skulle få det så trevligt som möjligt. Han kunde inte ge dem ett berg att rumla om på. Istället valde han att bygga en konstgjord miljö, ett torn.

5000 tegelstenar och 276 cementerade trappsteg och en hel massa kärlek är allt vad han behövde för att kunna bygga sitt torn. Det finns 3 nivåer på tornet för hans omhuldade getter att vila på i den spiralfomade trappan som omger tornet.

Getterna kommer från Sweits och har i allmänhet en ljuskrämig färg. En del är vita också. De här getterna är big boned?? och väldigt känsliga för solen. Där för får de alltid lite skugga och David är så stolt över sitt 31 fot höga torn som han hävdar är det högsta i sitt slag.

Tycker det låter lite  som en getalina ja

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #6 skrivet: 23 dec-12 kl 01:18 »
Det var ett intressant bygge iallafall! Jag älskar sådana initiativ. Det tyder på djup förståelse och starkt engagemang för djuren. Så som det ska vara.
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

462 gäster, 2 användare
Biggee, Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser