Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Starta kaninuppfödning- ge råd  (läst 13407 gånger)

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
SV: Starta kaninuppfödning- ge råd
« Svar #40 skrivet: 05 apr-11 kl 19:44 »
Heheheh jag brukar också drömma såna drömmar, och sen rymmer dom, och man har ingen koll, och typ full panik :P. Det ska tydligen vara vanligt i kaninuppfödarkretsar med kaninstressdrömmar...
//Lina

Ann E

• -
    • www.mellis.n.nu
« Svar #41 skrivet: 05 apr-11 kl 19:52 »
Heheheh jag brukar också drömma såna drömmar, och sen rymmer dom, och man har ingen koll, och typ full panik :P. Det ska tydligen vara vanligt i kaninuppfödarkretsar med kaninstressdrömmar...

Uhhh..  :-\

Jag hade tur dock och kunde fördela de 41 ungarna på 3 olika honor. Det du...
Mvh. Ann Elisabeth. Har världens bästa sambo, 2 underbara barn, 4 hundar,mellerudskaniner i Genbank 803 samt rexar med stamtavla. Med på önskelistan finns lantrashöns, lantrasfår, Gotlandsstövare och bin.

Leontina

• Västmanland
« Svar #42 skrivet: 05 apr-11 kl 19:57 »
Hehe, känner igen mig i dom där drömmarna ;D

Tänkte bara inlägga, även om det är lite OT, att mina Mellerudshonor brunstade som tokiga redan i början på februari så nu har båda två varsin kull som är ca tre veckor gamla :-*

Känns ju skönt med tanke på att jag hört många som haft lite svårt med första parningen i år :-[ ;D

JBF

• Småland
« Svar #43 skrivet: 05 apr-11 kl 20:54 »
Hehe, känner igen mig i dom där drömmarna ;D

Tänkte bara inlägga, även om det är lite OT, att mina Mellerudshonor brunstade som tokiga redan i början på februari så nu har båda två varsin kull som är ca tre veckor gamla :-*

Känns ju skönt med tanke på att jag hört många som haft lite svårt med första parningen i år :-[ ;D
Nä, nu blir jag riktigt avundsjuk...  :(
Roslagsfår, Ölandshöns, Fjällnära boskap och ett par Shetlandsponnier på gård i inre Småland.

Ann E

• -
    • www.mellis.n.nu
« Svar #44 skrivet: 06 apr-11 kl 14:42 »
...mina Mellerudshonor brunstade som tokiga redan i början på februari så nu har båda två varsin kull som är ca tre veckor gamla :-*

Fördelen är väl att årets kullar kommer variera lite i ålder  :P
Mvh. Ann Elisabeth. Har världens bästa sambo, 2 underbara barn, 4 hundar,mellerudskaniner i Genbank 803 samt rexar med stamtavla. Med på önskelistan finns lantrashöns, lantrasfår, Gotlandsstövare och bin.

Ann E

• -
    • www.mellis.n.nu
« Svar #45 skrivet: 10 apr-11 kl 17:32 »

Här blev det äntligen lite kaninkärlek!!!
Wohooo!!

Uploaded with ImageShack.us

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #46 skrivet: 10 apr-11 kl 18:51 »
Och vad är det för ras på dessa holländartecknade sötisar?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Ann E

• -
    • www.mellis.n.nu
« Svar #47 skrivet: 10 apr-11 kl 19:49 »
Och vad är det för ras på dessa holländartecknade sötisar?

Det här söta kärleksparet är Mellerudskaniner  ;D

Den här utrotningshotade lantraskaninen behöver flera eldsjälar som kan bidra till att säkra rasens framtid!

Kolla gärna min blogg: www.tradgardstorp.blogg.se/kaniner

JBF

• Småland
« Svar #48 skrivet: 10 apr-11 kl 20:21 »
Här blev det äntligen lite kaninkärlek!!!
Wohooo!!

De verkar vara väl synkade, Mellerudarna! Även här vankas det kärlek... Lillhanen och en hona sambos sedan i torsdags!
Roslagsfår, Ölandshöns, Fjällnära boskap och ett par Shetlandsponnier på gård i inre Småland.

Ann E

• -
    • www.mellis.n.nu
« Svar #49 skrivet: 10 apr-11 kl 20:26 »
De verkar vara väl synkade, Mellerudarna! Även här vankas det kärlek... Lillhanen och en hona sambos sedan i torsdags!

Efter att jag sett en lyckad parning lät jag dem bo ihop resten av dagen, nu är de särbos igen  8)

JBF

• Småland
« Svar #50 skrivet: 10 apr-11 kl 20:29 »
Efter att jag sett en lyckad parning lät jag dem bo ihop resten av dagen, nu är de särbos igen  8)
Jaså, jag lät min hona vara kvar.. Ser lite roligt ut med en lillkille på 7 månader och en fullvuxen hona som ligger slappandes sida vid sida. (Ännu roligare såg första parningsförsöket ut när han hängde mitt på hennes ryggrad och juckade för livet...  ;D Han hittade rätt ände till slut)

Andra honan verkar mer välvilligt inställd till hanen nu, även om jag inte sett någon parning än.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #51 skrivet: 17 apr-11 kl 16:21 »
Det här söta kärleksparet är Mellerudskaniner  ;D
Då passar de ju i den här tråden ...  :D
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Dela detta:

* Inloggade just nu

529 gäster, 4 användare (2 dolda)
Själv är bäste dräng, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser