Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Örtippen hänger ner.  (läst 1866 gånger)

Poski

  • Inlägg: 33
    • Västergötland
Örtippen hänger ner.
« skrivet: 18 mar-11 kl 17:28 »
I dag såg jag att min jätteunges örtipp hänger ner som på en collie!
Jag ser ingen skada på örat och hon är pigg som en nötkärna och både äter och dricker som hon ska.
Vad kan det vara?
Gift, tre barn. Bor på hästgård med tre hästar ,Irländsk varghund, jakthundar,höns av raserna  Brahma och Kochin, två katter och kaniner av rasen Tysk jättesheck, Fransk vädur och Belgisk jätte.

skiesabove

  • Inlägg: 1701
  • Permakultur med häst
    • Norrbotten
SV: Örtippen hänger ner.
« Svar #1 skrivet: 18 mar-11 kl 17:51 »
Jättar har väldigt stora och tunga öron. Kontakta uppfödaren och se vad han/hon säger, det kanske löser sig med tiden.
//Lina

Solbakkenlias

  • Inlägg: 33
    • Solbakkenlias kaniner
SV: Örtippen hänger ner.
« Svar #2 skrivet: 18 mar-11 kl 20:42 »
På sommerene om det er varmt så er dette ofte et problem om ungene drikker for lite, men denne tiden på året skulle jo ikke dehydrering være noe problem .
Hilde Haakenstad
Glåmdak kaninforening
Norge

Poski

  • Inlägg: 33
    • Västergötland
SV: Örtippen hänger ner.
« Svar #3 skrivet: 18 mar-11 kl 22:48 »
Hon bor inne med oss så det är nog fallet! Ungarna är ju ganska snabba på att skutta runt i vattenskålen så den är tom titt som tätt.
Tack.. då vet jag!  :) Får fylla på ännu oftare!
Gift, tre barn. Bor på hästgård med tre hästar ,Irländsk varghund, jakthundar,höns av raserna  Brahma och Kochin, två katter och kaniner av rasen Tysk jättesheck, Fransk vädur och Belgisk jätte.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

327 gäster, 3 användare
LimJans, Jan Michael Hedlund, Radar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser