Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hundgård?  (läst 5075 gånger)

Fiat

• -
hundgård?
« skrivet: 07 mar-11 kl 12:22 »
Är det någon som har tipps på gallersektioner till hundgård?   Billiga och bra....
MVH FIAT....

Jordbron

• Västergötland
    • Jordbron
SV: hundgård?
« Svar #1 skrivet: 07 mar-11 kl 12:27 »
Har själv letat på blocket mm men det verkar som att beg sektioner ligger runt 250-400kr/st och dyrare för dörrsektioner. Hittar du något bra så hör av dig...
Småskaliga "farmare" med klövsjöfår, finullsfår, gotlands- och mellerudskaniner, orangekaniner, havanafrassar, öländska dvärghöns, samt en border collie & ett gäng katter. Snart kanske även med bin.
http://www.jordbron.se

Eva-Lisa

• Älskar att drömma
    • Småland
« Svar #2 skrivet: 07 mar-11 kl 12:54 »
Billigare att bygga själv från grunden.
Då kostar det "bara" nät och reglar.
Nät kan man hitta billigt på blocket, händer att där finns reglar med eller annat användbart - vi köpte järnrör som var 5 m, fick till och med kapat på plats.
Sen grävde vi ner dem och la cement och nätade, byggde dörr av rivnings virke och nät.

Fordson

« Svar #3 skrivet: 07 mar-11 kl 12:57 »
Vi har en ganska stor hundgård med 2 meter högt nät runt och trästolpar. Vi funderar på att sälja billigt mot nermontering. Intresserad?

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #4 skrivet: 25 maj-11 kl 22:03 »
putt. jag behöver oxå snickra mig en hundgård :)

funderar på om man ska gjuta en platta och ha ett murat hus som går spola rent..  hela hundgården behöver ju inte vara gjuten men en del..
 tips och ideér önskas..
Fjäderfän och kaniner

anders50

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 25 maj-11 kl 22:12 »
Är det någon som har tipps på gallersektioner till hundgård?   Billiga och bra....
MVH FIAT....
Har du möjlighet så kolla på en större byggfirma, de har sådana gallersektioner till avspärrning. många byter nu ut dem till större sektioner, så då kan man köpa de gamla billigt.

anders50

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 25 maj-11 kl 22:15 »
putt. jag behöver oxå snickra mig en hundgård :)

funderar på om man ska gjuta en platta och ha ett murat hus som går spola rent..  hela hundgården behöver ju inte vara gjuten men en del..
 tips och ideér önskas..

Cement plattor, beg. 40x40 eller 50x50 brukar vara billiga i annonser. Har det i mina hundgårdar.

grimbart

• Västergötland
« Svar #7 skrivet: 25 maj-11 kl 22:17 »

Cement plattor, beg. 40x40 eller 50x50 brukar vara billiga i annonser. Har det i mina hundgårdar.
såklart!!!! det går ju flytta i framtiden om det behövs dessutom.
Fjäderfän och kaniner

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #8 skrivet: 25 maj-11 kl 22:21 »
...och jag har två rullar med galvat nät, 1,80 m högt, typ Gunnebo, liggande i Sollefteå - om någon är intresserad  :)
12 plus 9 m eller så. Krävs ett släp/större bil för att transportera.
Landsflykting i storstan...

grimbart

• Västergötland
« Svar #9 skrivet: 25 maj-11 kl 22:29 »
...och jag har två rullar med galvat nät, 1,80 m högt, typ Gunnebo, liggande i Sollefteå - om någon är intresserad  :)
12 plus 9 m eller så. Krävs ett släp/större bil för att transportera.
intresserad men det är ju inte precis nästgårds :P...
Fjäderfän och kaniner

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #10 skrivet: 25 maj-11 kl 23:14 »
intresserad men det är ju inte precis nästgårds :P...
Ta med ett släp och åk på Urkultfestivalen  :P
Landsflykting i storstan...

Hundens Husse

• Västergötland
« Svar #11 skrivet: 28 maj-11 kl 21:50 »
Det dyker ju annars upp hundgårdssektioner på Blocket av och till. Jag har själv köpt en uppsättning Troax precis nu, dyrt som f*n om man köper nytt (närmare 600 kr per 120 cm sektion, mer ändå för dörrsektioner) men rejälare grejer får man nog leta efter både länge och väl. Funderade på att ta något billigare men med tanke på att jag vill att det ska kunna stå pall för åtminstone 2-3 stora hundar som vill igenom så får det vara värt de pengarna. Hindrar det dem att smita ut bara en gång så är det värt vartenda öre även om det svider i plånboken just nu.

Har själv tänkt mig cementplattor som golv i hundgården. Mycket mer hanterbart än stora gjutna stycken och kan säkert hittas gratis mot avhämtning om man bara har lite tålamod och kan sin Blocket-fu. Inte mycket svårare att göra rent heller.
Han tomten med långt hår och två stora hundar i det röda huset vid ladan.

Dela detta:

* Inloggade just nu

639 gäster, 1 användare
conny

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser