Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  äggkläckningsmaskin  (läst 12755 gånger)

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
Re:äggkläckningsmaskin
« Svar #20 skrivet: 18 feb-07 kl 11:57 »
jag hade tänkt lägga dom under den ena myskankan, men hon ligger redan på 25 ägg ( blev fel i planeringen) men jag vet inte hur länge mignonägg ska ruvas innan de kläcks. om jag lägger dit dom och dom kläcks en vecka före de andra så knakse hon struntar i de andra. någon som vet hur länge de ska ruvas ???
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

mimmimera

• Mimmis hemsida
« Svar #21 skrivet: 20 feb-07 kl 00:15 »
Om man läser hur ankägg skall skötas i kläckmaskin så ska dom blaskas el sprayas m vatten och kylas ner  ca 30 min åt gången. Jag antar att det är det "ankmammorna" gör när dom går ifrån då och då och badar osv. Men hur gör hönsen när dom ruvar ankägg? Mina hönor ligger som "pladuskor" på sina ägg (hönsägg) och kliver av typ 2-3 min för att trycka i sig mat och skulle nog göra det samma på ankägg och blöter ner sig för att blaska ägg gör dom absolut inte. Ni som låter höns kläcka fram ankägg gör ni det åt hönsen, tar fram o blöter o kyler äggen då o då? Eller behövs inte det? ???
Läs det jag verkligen skriver och INTE mellan raderna...för där står ingenting.

Helenan

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 20 feb-07 kl 09:13 »
Nej det brukar funka ändå.

Dela detta:

* Inloggade just nu

468 gäster, 1 användare
Nataks

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser