Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsbytardag Uppland  (läst 55886 gånger)

Pernilla Lava

• Södermanland
SV: Hönsbytardag Uppland
« Svar #40 skrivet: 14 mar-11 kl 23:20 »
Oj oj oj vad kul det låter!!  :P :P
Jag kan ta med mig en hel del olika former o färger.... ;D

Vi ses!
Dont panic go organic! Odlar för husbehovet och vännerna :)
Höns Påfågel och Kalkoner

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
« Svar #41 skrivet: 15 mar-11 kl 07:46 »
Vart bor du Tallgrinden så jag vet ?

Strax utanför Alunda. (mellan Uppsala och Östhammar)

Men har svärföräldrarna i Eskilstuna (som jag inte träffat ännu  8))
« Senast ändrad: 15 mar-11 kl 07:48 av Tallgrinden »
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

Lillemor Eklund

• Positiv till det mesta :)
    • Uppland
« Svar #42 skrivet: 01 apr-11 kl 23:34 »
Jag och maken kommer och det vi kan ta med oss är några Dv Kochintuppar av olika färger. Vi köpte ju en grupp på 15 kycklingar och anade att det skulle vara fler tuppar än vi ville ha :)

Vi har även två Bohusläns-dals svarthöns (kycklingar), ännu vet jag inte kön på dessa men anar att det är tuppar då de börjat mäta sig lite med varandra. Väldans små o oansenliga kammar än så länge, knappt synliga.... Ja, är det 2 tuppar så får en åka med så hoppas vi finna en höna till den andre :)
Har även kommit fram till att det Svenska dvärglantrasparet får åka med.... Det klickar lixom inre riktigt mellan oss :)

Själv är jag intresserad av Brahma och/eller Croad Langshan o:)
//Lillemor

Tillägg: Förhoppningsvis plantor av gul o röd körsbärstomat och sockermajs om intresse finns...
« Senast ändrad: 04 apr-11 kl 11:31 av Lillemor Eklund »
Om man alltid gör så som man alltid har gjort, så får man alltid ha det som man alltid har haft det....

Att tala innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter!

stjernholm

• Uppland
« Svar #43 skrivet: 04 apr-11 kl 14:30 »
Oj vad roligt. Hönsbytardagar!! Jag står i startgropen för höns och runt den 5 maj behöver jag nog det viktigaste, HÖNSEN.
Har någon Hedemorahöns till salu?

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #44 skrivet: 04 apr-11 kl 17:13 »
Jag kan nog komma om det finns någon att åka med. ::) Kommer nog inte ta med mig något eller... Jo, kaniner finns det ju fortfarande, om någon säger till. Lejonhuvade dvärgvädur. Sedan ev. någon tupp eller två. Har en svart araucana som är nästan rumplös. ::) Växer ut några roliga fjädrar på honom. :P Han kommer nog få kopparkrage och kopparsadel som fullvuxen. Denna grabb ligger dock rätt pyrt till, behöver bli av med honom så om någon känner att det där kanske jag kan vara intresserad av så säg till, annars är risken att han åker på annat sätt innan dagen hunnit komma.  :-\

Sedan så har jag en som inte ligger lika pyrt till då han är så himla trevlig och söt och dessutom son till Hideki som är en av mina äldre mer speciella tuppar. ;D Faverolle/Lohmann korsning (och lite mer). Han kommer bli en stor nallebjörn ser det ut som. ;D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
« Svar #45 skrivet: 04 apr-11 kl 20:28 »
Linkoso: Jag kan åka inom Alunda och plocka upp dig, bor strax utanför.
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

MickeMård

• Allt åt alla.
    • Östergötland
« Svar #46 skrivet: 04 apr-11 kl 20:35 »
Vad ska man göra om man vill ha ett bord och stå vid? :)
Utan landsbygden finns ingen stad. Utan staden finns bara landsbygd.

anders 67

• Dalarna
« Svar #47 skrivet: 04 apr-11 kl 22:16 »
Vad ska man göra om man vill ha ett bord och stå vid? :)
då ber man trådstartaren snällt om ett så fixar hon det  ;)

Ska nog ha ett bord jag med förresten  :D
Fjällkor,rödkullor,telemarkskor,SRB-kor,dölekor,holsteinkor, lantrasfår,höns,grönsaksodling

Lars Pers Maria

• -
« Svar #48 skrivet: 04 apr-11 kl 22:27 »
Var i Uppland sker dessa hönsbyten någonstans?

Mina hönor börjar bli gamla och en del har helt slutat värpa.
Jag är intresserad av Hedemora höns, helst höns men även befruktade ägg. Hur man nu kan veta det...

Vill också gärna ha hönor som värper många och bruna ägg för de går så bra att sälja.

Tyvärr inget att sälja annat än ett glatt sinne och det bjuder jag på!
Nybyggarkvinna från förförra seklet. Pånyttfödd bondesjäl som vill hålla släktgården vid liv och inte glömma gamla kunskaper. Man o tre stora barn.
Getgård med ostproduktion, ett par hästar, höns, ankor, råttfångare, highländare, anställd islandshund och en tax som lagårdskatt.

Pip

• Pip
    • Uppland
« Svar #49 skrivet: 04 apr-11 kl 22:31 »
Jag vill gärna också ha ett bord :)

Jenny på Björkkulla

• Lev idag, imorgon kan det vara för sent!
    • Uppland
« Svar #50 skrivet: 04 apr-11 kl 22:44 »
Var i Uppland sker dessa hönsbyten någonstans?
Örsundsbro 8/5, läs första inlägget så får du mer info. Har inga hedemorahönor att sälja, kanske ägg men mina brukar ruva i maj så då går ju äggen åt till det. Hönor och tuppar säljer jag till hösten när hönsen har blivit för många
Jag och maken har sönerna (4 och 7 år), döttrarna  (1 och 2 år),  Vi har Hedemorahöns, kalkoner, gotlandskaniner och  katter. Tidigare har vi haft en fjällnära hushållsko och hälsingefår, Vi bor i ett 300 år gammalt torp.

anders 67

• Dalarna
« Svar #51 skrivet: 04 apr-11 kl 23:10 »
Jag har massor av brun leghorn som börjar värpa till sommaren,de är 12 veckor nu.Värper visserligen vita ägg men många och stora.
Det finns också några sussex  som är lika gamla  till salu
Jag har också några unghöns av sussex som precis har börjat att värpa men jag har inte bestämt om jag ska sälja några av dom än
 //Anders
Fjällkor,rödkullor,telemarkskor,SRB-kor,dölekor,holsteinkor, lantrasfår,höns,grönsaksodling

Husfrun

• Uppland
« Svar #52 skrivet: 05 apr-11 kl 06:12 »
Halloj! Anders,Pip och Micke...jag skriver upp er på varsit bord :) om någon annan vill ha ett bord eller har frågor? maila gärna eller skriv på facebook sidan Hönsbytardag och Hantverk! här har några av barnen vattkoppor=jag har sovit typ nån timme per natt...så jag har varit lite dålig på att uppdatera, men snart så ska jag bli lite bättre på det! ha det gott alla//Anna     hesselanna@gmail.com  018-398302

MickeMård

• Allt åt alla.
    • Östergötland
« Svar #53 skrivet: 05 apr-11 kl 12:35 »
Tack!
Utan landsbygden finns ingen stad. Utan staden finns bara landsbygd.

Husfrun

• Uppland
« Svar #54 skrivet: 05 apr-11 kl 19:38 »
En kompis till mig har Hedemora, hon har haft lite dåligt med kläckningar i år...men har tuppar (genbank) till salu om nån vill ha? hon kan även ta med hedemoraägg eller kläcka upp i kläckare om någon vill ha, men det blir ju då inte genbank...men är någon intresserad så hojta till så ska jag vidarbefodra det!//Anna

Lillemor Eklund

• Uppland
« Svar #55 skrivet: 05 apr-11 kl 21:17 »
Örsundsbro 8/5, läs första inlägget så får du mer info. Har inga hedemorahönor att sälja, kanske ägg men mina brukar ruva i maj så då går ju äggen åt till det. Hönor och tuppar säljer jag till hösten när hönsen har blivit för många

Det är väl i Ramstalund och inte Örsundsbro (:)
//Lillemor

Nu är bygdegården bokad till vårens hönsbytarträff :) det blir på Söndag 8 Maj , tiden är inte helt spikad ännu...men ni kan ju kolla almanackan redan nu! tänkte att det skulle vara kul om vi kände igen varandra så om någon vill ha en namnskylt i trä att ha på tröjan/jackan så hojta till! maken tänkte gravera namnskyltar till de som vill ha...skicka ett medelande till mig isåfall vilket namn ni vill ha på skylten! hoppas att många kan komma :)  //Anna (för er som inte var med förra gången så är det i Ramstalund ca 1,6 mil utanför Uppsala)

Om man alltid gör så som man alltid har gjort, så får man alltid ha det som man alltid har haft det....

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #56 skrivet: 05 apr-11 kl 22:55 »
Linkoso: Jag kan åka inom Alunda och plocka upp dig, bor strax utanför.

Tack! ;D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Jenny på Björkkulla

• Lev idag, imorgon kan det vara för sent!
    • Uppland
« Svar #57 skrivet: 06 apr-11 kl 15:43 »
Det är väl i Ramstalund och inte Örsundsbro (:)
//Lillemor
Haha!, här försöker man hjälpa till... Tack för att du är uppmärksam och ordentlig!/ Jenny
Jag och maken har sönerna (4 och 7 år), döttrarna  (1 och 2 år),  Vi har Hedemorahöns, kalkoner, gotlandskaniner och  katter. Tidigare har vi haft en fjällnära hushållsko och hälsingefår, Vi bor i ett 300 år gammalt torp.

Lillemor Eklund

• Uppland
« Svar #58 skrivet: 07 apr-11 kl 09:16 »
Haha!, här försöker man hjälpa till... Tack för att du är uppmärksam och ordentlig!/ Jenny

Sls... :) Vore ju taskigt om ngn snurrade rund i Örsa och letade höns, när vi andra är i Ramstalund å myser ;)

quendi55

• Uppland
« Svar #59 skrivet: 08 apr-11 kl 10:45 »
Jag kommer med blommekycklingar ca 1 vecka gamla om kläcket går bra.
Kanske en korsningshöna född -10 och några unghöns/tuppar Dvärg Andalusier svarta.

Tar även med blommeägg, Dv Andalusierägg (svart/blå/spättat)
Kan även ta med ägg från grönvärparkorsningar.

Min kompis tar med lite kycklingar och lite avelsägg inte riktigt klart vilka sorter men det blir nog
i alla fall blåa ägg från en araucanahöna som går med en Isbar/Brahmatupp

Jakthundar och brukshundar, Dvärg Andalusier, Maran, Isbar, Brahma, Blomme och ett gäng blandisar

Dela detta:

* Inloggade just nu

648 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser