Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsbytardag Uppland  (läst 55805 gånger)

Aklejan

• -
SV: Hönsbytardag Uppland
« Svar #20 skrivet: 11 feb-11 kl 22:50 »
Jag kanske kommer...vore kul!  :D
Finns det intresse av Brahma Guld svartbandad
Kycklingar ¤ Unghönor ¤ Avelsägg ?

Avelsägg från Koppar Maran ¤ Appenzeller ¤ Silkes ¤ Franska jumbo Vaktlar mm

Om intresse finns så kan jag ta med en nybyggd bur i trä + en grupp Japanska eller
Franska jumbo Vaktlar ...för någon som vill börja med Vaktlar... (skicka Pm vid frågor)

Om jag kommer så tar jag bara med det som någon har förbokat...  8)

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
« Svar #21 skrivet: 25 feb-11 kl 17:51 »
Jag har blivit väldigt förtjust i dvärg kochin  :D  så om det är någon som har kycklingar/ungdjur av den blåa färgen så är jag mycket intresserad  ;D
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #22 skrivet: 25 feb-11 kl 18:01 »
Inte blå men svart skulle jag kunna kläcka fram. Ska kläcka till byledagen lite annat är det planerat med så då kan man ju slänga in lite dv kochinägg, om någon är intresserad då och om hönorna värper lagom så man kan lägga in. ::) ... Så hoppas vi på att newcastlesjukan inte är i full rulle. :(
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
« Svar #23 skrivet: 25 feb-11 kl 18:03 »
Så hoppas vi på att newcastlesjukan inte är i full rulle. :(

Jo precis  :-\

Men det är just blå jag var ute efter  ;D Även om de andra färgerna också är fina  :-*
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

Pip

• Pip
    • Uppland
« Svar #24 skrivet: 25 feb-11 kl 18:40 »
Jag kommer gärna jag med.

Jag kan ha med Avelsägg av Isbar och Islandshöns Och lite blandisägg om jag lyckas få klart nya hönshuset i tid.

Har nog även några Isbar hönor att ta med då. och kanske kycklingar.

winnitopi

• Uppland
« Svar #25 skrivet: 28 feb-11 kl 21:31 »
Jag kommer gärna igen.Har kaninungar,NZ,Gotlandskorsningar o förhoppningsvis Fransk Vädur.Även avelsdjur om någon är intresserad.Svenska dvärghöns o Silke o kanske något annat kul. Även tomatplantor av olika sorter om de växt tillräckligt!
Problem är till för att skjutas upp för att sen glömmas bort :)

The Game

• Gäst
« Svar #26 skrivet: 28 feb-11 kl 21:46 »
Jag skulle så gärna vila ha en höna me såndär fotbollsfrilla vette tusan va rasen heter??
Kanske ska ta me mig alla väskor börjar bli fullt i garderoben..hoho..
/majsan

evel

• Uppland
« Svar #27 skrivet: 07 mar-11 kl 11:03 »
Om alla mina vaktelbebbar överlever så kommer jag troligen att ha med mig ett gäng Japaner.
Är intresserad av att byta tupp mot tupp etc.

* Hundar * Katter * Hästar * Vaktlar *

winnitopi

• Uppland
« Svar #28 skrivet: 07 mar-11 kl 11:07 »
Om någon har hönor;Isbar,svart silke,aracuana,faverolle ¨å är jag intresserad av att köpa.Även pärlhöns o några japanska vaktlar!

Husfrun

• Uppland
« Svar #29 skrivet: 07 mar-11 kl 23:42 »
Själv är jag intresserad av Isbarhönor eller kycklingar/avelsägg från Isbar :) ska höra med en kompis som har hedemora (genbank) om hon har något att sälja, om någon är intresserad?//Anna

Jenny på Björkkulla

• Lev idag, imorgon kan det vara för sent!
    • Uppland
« Svar #30 skrivet: 07 mar-11 kl 23:59 »
ska höra med en kompis som har hedemora (genbank) om hon har något att sälja, om någon är intresserad?//Anna
Jag är intresserad av hedemoraavelsägg om de har andra färger än svart/brun.
Kaniner, gärna gotlands, ett avelspar, står också på önskelistan liksom tex. tomatplantor.
Har nog inget att sälja, litet ägg kanske.  /Jenny
« Senast ändrad: 08 mar-11 kl 00:05 av Jenny på Björkkulla »
Jag och maken har sönerna (4 och 7 år), döttrarna  (1 och 2 år),  Vi har Hedemorahöns, kalkoner, gotlandskaniner och  katter. Tidigare har vi haft en fjällnära hushållsko och hälsingefår, Vi bor i ett 300 år gammalt torp.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #31 skrivet: 08 mar-11 kl 16:57 »
Jag hoppas på att ta mej dit igen .
Jag kommer att låna ut mina hönsgrupper under sommaren så jag kan ta med dom då .
Jag har en avelsgrupp isbar tupp + 4hönor och araucana 1:1 tror dom är dvärg . Har även en dv kochingrupp tupp+tre hönor .
Lånas ut fram till mitten av aug som längst .
Har även paduangrupp som är yngre + pärlhönan o hennes hybridbarn .
2cauga anktjejer och myskankspar 1:1

Ska flytta o blir "bostadslös" i 1½mån mellan boenden.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Pip

• Pip
    • Uppland
« Svar #32 skrivet: 08 mar-11 kl 17:57 »
Jag kommer ha blå Isbarhönor och säkert avelsägg med. Kan ta med det.

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
« Svar #33 skrivet: 10 mar-11 kl 10:50 »
Har även en dv kochingrupp tupp+tre hönor .
Lånas ut fram till mitten av aug som längst .

Vad är det för färg på dina dvärg kochin?

Karina

• småskalig... irrationell...
    • Uppland
    • Ålbrunna Gård
« Svar #34 skrivet: 10 mar-11 kl 11:07 »
Oj vilket roligt initiativ!!! Jag har själv bara lantras-blandisar så det är väl inte så intressant att ta med sig.

Själv är jag intresserad av avelsägg av Isbar och Maran. Även kalkonägg.

Ser fram emot hönsbytardagen! :)

//Karina
Bor med min familj på en avstyckad gård i Stockholms län. Vi har höns, kalkoner, bisamhällen, gotlandstackor, grisar på sommarhalvåret och 2 kattor och en norsk buhund.
Är självförsörjande på väldigt mycket men inte allt. Ännu.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #35 skrivet: 10 mar-11 kl 18:25 »
Vad är det för färg på dina dvärg kochin?
Tuppen är en friserad gulrandig herre , hönorna är millefleur färgad , svart och brun m guld i kragen.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

tegamaka

• Dagen blir vad man gör den till
    • Uppland
« Svar #36 skrivet: 11 mar-11 kl 16:52 »
Jag kommer gärna igen.Har kaninungar,NZ,Gotlandskorsningar o förhoppningsvis Fransk Vädur.Även avelsdjur om någon är intresserad.Svenska dvärghöns o Silke o kanske något annat kul. Även tomatplantor av olika sorter om de växt tillräckligt!

Hej!

Är dina svenska dvärghöns i genbank?
Har jagat ett tag efter avelsansvarig för de men inte lyckats.

Kåbys Gård,hus på 109m2, lada på 100m2 och 6050m2 mark. Underbar man, dotter född-09, dotter kommer maj/juni-11. Tollartik -08, 2shettis sto -08, newforest sto-91, 3 katter.
www.tezz88.wordpress.com

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #37 skrivet: 11 mar-11 kl 21:55 »
De får gärna bo hos mig under sommaren tills du kommer iordning på ditt nya boende.

Vart ska du flytta? *nyfiken*
Tack Tallgrinden !
Jag flyttar till Kungsör .

winnitopi

• Uppland
« Svar #38 skrivet: 14 mar-11 kl 21:27 »
Hej!

Är dina svenska dvärghöns i genbank?
Har jagat ett tag efter avelsansvarig för de men inte lyckats.

Hej nej de är inte i genbank!

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #39 skrivet: 14 mar-11 kl 21:32 »
De får gärna bo hos mig under sommaren tills du kommer iordning på ditt nya boende.

Vart ska du flytta? *nyfiken*
Vart bor du Tallgrinden så jag vet ?

Ingen som kan ta hand om nån annan höns-grupp under sommaren ?

Dela detta:

* Inloggade just nu

643 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser