Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsbytardag Uppland  (läst 55783 gånger)

Husfrun

• Uppland
Hönsbytardag Uppland
« skrivet: 06 feb-11 kl 21:22 »
Hönsbytarträff och hantverk Söndagen 8 Maj klockan 12-15 i Ramstalunds Bygdegård! alla som säljer någon typ av hantverk kan stå inomhus, vi håller med bord...alla djur hålls utomhus, men det finns flera bord under tak på altanen och vi kommer även sätta upp tält om det behövs.
Det kostar inget att ha ett bord, men vi vill ha bordsbokningar innan så vi vet hur många vi ska ta fram.
Det finns en ganska stor parkeringsplats utanför och blir den full så kan man parkera längs vägen.
Vi kommer att ha ett litet fik med korv m bröd och en massa hembakat, allt gjort på ekologiska råvaror till billiga priser! innan du kommer så se till att du vet vad som gäller i ditt län ang. Newcastle...så att du inte är inom skydds eller övervakningsområde!
Jag ska försöka sammanställa vilka som har med vad...men innan dess får ni kolla i tråden vad som finns och vad som önskas :-* själv önskar jag mig några Isbarhönor till min ensamma Isbartupp! och vi kommer med kycklingar som är mellan 8-12 veckor, de är Silkes,Silkes/Isbar och Silkes/Sussex och Isbar/sussex!
« Senast ändrad: 24 apr-11 kl 22:59 av Husfrun »

The Game

• Gäst
SV: Hönsbytardag Uppland
« Svar #1 skrivet: 07 feb-11 kl 13:00 »
Man kanske ska ta me sig lite eggeby grejer då?
Ska man höra av sig om man ska boka bord elle rhur funkar det??
/majsan

Husfrun

• Uppland
« Svar #2 skrivet: 07 feb-11 kl 17:44 »
Klart du ska komma och ta med grejer! :D nu är det ju rätt långt kvar tills Maj...men när ni bestämt er så är det jättebra om ni anmäler er eftersom vi ställer upp bord och tält till så många som det behövs till! om man säljer saker/växter eller liknande så kan man stå inomhus men de som har djur får stå ute på altanen under tak eller i stora tält!

Pullarius

• Uppland
« Svar #3 skrivet: 07 feb-11 kl 21:42 »
Vi pratade förra gången om att skyltarna skulle vara med  våra "alternativ" signaturer så vi får se vilka som döljer sig bakom dem. Var det så du hade tänkt det nu ?
Ser fram emot träffen. Det skall bli kul. Ni gjorde ett stiligt jobb förra gången.
Bor efter att jag gått i pension i en om och tillbygd sommarstuga nära Rasbokil i Uppland med Hedemorahöns

ninisellen

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 07 feb-11 kl 22:16 »
För en som e ny på detta...hur funkar det, tar man med sig de djur man vill sälja/byta och hoppas på det bästa? Gäller det blandraser eller bara renrasiga höns? Känner mig lite korkad men man får inga svar om man inte frågar  :)

Husfrun

• Uppland
« Svar #5 skrivet: 07 feb-11 kl 23:23 »
Ja forumnamnen blir väl bäst? så man vet vem som är vem ;D och till nykomlingen? ja ta med det du vill sälja eller byta! det kan vara djur eller växter eller lite vad som helst :D det är ju roligare ju fler som kommer!//Anna

Husfrun

• Uppland
« Svar #6 skrivet: 10 feb-11 kl 07:13 »
Är det någon som har eller känner någon som har kalkoner? det finns intresse av några sånna till hönsbytardagen...hojta isåfall!//Anna

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
« Svar #7 skrivet: 10 feb-11 kl 08:40 »
Om man troligen inte har något att sälja/byta, får man komma ändå och ev handla?  o:)
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

Husfrun

• Uppland
« Svar #8 skrivet: 10 feb-11 kl 08:51 »
Självklart så får man komma och titta/handla eller bara prata höns ;D jag kommer att sätta upp lappar på "byn" här så jag hoppas att det kommer mycket folk! jag har även bjudit in några lokala producenter, bl.a en ny "blomhandlare" som nyss kommit till byn,biodlare,aloe vera och lite annat löst folk ;D alla som vill är välkomna!

Eva R

• Bättre göra fel, än ingenting alls!
    • Södermanland
« Svar #9 skrivet: 10 feb-11 kl 09:13 »
Är det någon som har eller känner någon som har kalkoner? det finns intresse av några sånna till hönsbytardagen...hojta isåfall!//Anna
Hej Husfrun,

Jag har broncekalkoner och kommer förhoppningsvis att ha ägg och kanske kycklingar i maj.

//Eva
//Eva R

Hästar; araber och amerikanska minatyrer, katter; savannah, bengal, chausie, oriental, fjäderfä; araucana, maran, broncekalkonern och mignonänder samt kungspyton, majsormar, råttor, möss.

Husfrun

• Uppland
« Svar #10 skrivet: 10 feb-11 kl 09:24 »
Toppen Eva! det vore toppen med lite kalkoner! jag ska höra med damen som var sugen på kalkoner hur många hon ville ha om det blir några :) //Anna

The Game

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 11 feb-11 kl 19:17 »
Jag behöver väl ingen skylt..;)
hoho..Närå..Men jag ska komma om jag orkar...Jag får ju prata höns en hel dag så det ska nog gå..
Kan ta me mina eggebytryck och lite plantor..Har en jäkla massa örter i mitt trädgårdsland..
/majsan

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #12 skrivet: 11 feb-11 kl 19:30 »
Jag kommer igen  ;D o tar så klart med mej allt jag orkar att bära både djur o annat .
Ja man kommer dit med det man vill bli av med oavsett vad det är eller så kommer man bara o snackar runt men det brukar bli så att man handlar *S*

Om nån letar nån speciell ras så kan jag kolla om jag kan kläcka fram till dess.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

MickeMård

• Allt åt alla.
    • Östergötland
« Svar #13 skrivet: 11 feb-11 kl 19:33 »
Då kommer jag och säljer fettgarvade skinn. Kaninskinn fårfällar och getfällar :D Kul initiativ.
Utan landsbygden finns ingen stad. Utan staden finns bara landsbygd.

evel

• Uppland
« Svar #14 skrivet: 11 feb-11 kl 19:36 »
Hoppas på att kunna komma  :)
* Hundar * Katter * Hästar * Vaktlar *

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #15 skrivet: 11 feb-11 kl 19:37 »
Avelsägg tar jag oxå med :)
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #16 skrivet: 11 feb-11 kl 19:37 »
Vill komma, men vi får se. Eftersom vi kommer ha våran bytardag i byle helgen efter så finns risken att man inte får försvinna hemifrån helgen innan också. ::) Men det är ju bara 1 dag... Hmm... ::)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Granbackstove

• Uppland
« Svar #17 skrivet: 11 feb-11 kl 19:57 »
Hundöra!

@Linkoso: Åker jag utan hela familjen får du plats om du skulle vilja, tror inte maken är jätteintresserad  ::).
Har genbank för bland annat sybehör och blomkrukor från 1900-talet.

anders 67

• Dalarna
« Svar #18 skrivet: 11 feb-11 kl 21:03 »
Kanske jag kan vara på"hönsavdelningen" nu då.Kommer kanske att kunna ha lite unghöns med mej,blev väldigt mycket brun leghornkycklingar förra veckan :).Ägg kommer väl också att finnas.
Har ju inga grönsaker att sälja redan i maj,fast tomatplantor och lite annat kanske jag har förstås ::)
Ha en bra kväll allesammans :)

Anders
Fjällkor,rödkullor,telemarkskor,SRB-kor,dölekor,holsteinkor, lantrasfår,höns,grönsaksodling

Granbackstove

• Uppland
« Svar #19 skrivet: 11 feb-11 kl 22:29 »
fast tomatplantor och lite annat kanske jag har förstås ::)
Ha en bra kväll allesammans :)

Tomatplantor! Tingat!

Ha det gott, du med!
Har genbank för bland annat sybehör och blomkrukor från 1900-talet.

Dela detta:

* Inloggade just nu

715 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser