Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmäna kaninglädje tråd.  (läst 36069 gånger)

Fru Jansson

• Gäst
SV: Allmäna kaninglädje tråd.
« Svar #140 skrivet: 13 jul-12 kl 17:46 »
Hon är inte den vackraste kanin jag skådat, vår Dottie.. Men en riktig praktmorsa kan man nog kalla henne efter onsdagens nedkomst. Räknade ungarna idag, och det var elva stycken små gotlänningar! :D  Då är resultatet hittills 3+5+7 ungar i första kullen för våra damer, och 6+4+11 i andra kullen... Även om kanske inte alla överlever, så är det en imponerande samling!

Den minsta ynkligaste försvann... Men tio stycken små skuttar finns kvar minsann! Så titeln praktmorsa blir kvar.

Anette

• Bor på landet i Skåne
    • Skåne
    • Solgläntan, livet på en gård
« Svar #141 skrivet: 22 aug-12 kl 09:10 »
Det är nog snöharar, ser nu en svag grå ton på öronen. Det blev bara fyra ungar så visst kan det vara en slump. Ska göra samma parning senare så får vi se :)

Jaha nu blev det bara vita igen. Tre snöharar och en albino.

Annars är jag väldigt nöjd med årets kaninavel.
Sju kullar med sammanlagt 42 ungar. 35 lever än så länge (en del sålda) Några dog som nästan nyfödda, två dog oförklarligt när de var lite äldre, en avlivades då den växte mycket dåligt och en togs av katterna :(

Någon som är intresserad av en liten kanin? ;D
...when the last individual of a race of living things breathes no more, another heaven and another earth must pass before such a one can be again.

William Beebe

Njorun

• Norrbotten
    • Njorun's Kaniner
« Svar #142 skrivet: 23 aug-12 kl 11:46 »
En liten hade krupit ut och lågunder höet bredvid boet, men åtta små angorabebisar är kvar.
Njorun's Kaniner & Hantverk   www.njorun.se

hönsmamma 11

• Södermanland
« Svar #143 skrivet: 28 aug-12 kl 18:57 »
så jätte glad att jag har fått hem min bälgiska jätte hona 3 månader och är stoor, hon ska heta bråvikens greta garbo :)

Doris och Börje

• Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
« Svar #144 skrivet: 17 jan-13 kl 16:54 »
Dammar av en äldre tråd!

Igår föddes 7 nya små Gotlandskaniner
och idag nedkom den andra honan med 4 st! :-*

på gården huserar sammanlagt 22 kaniner nu.

Bor på min lilla gård med min stora familj!

Jennim

• Västmanland
« Svar #145 skrivet: 01 feb-13 kl 19:04 »
Fick min första NZR kullen idag  :-*
Bor på liten gård med make, hundar, katter, kaniner, vaktlar och olika rashöns. Liten uppfödning av new zealand red kaniner. http://www.gillberga.n.nu/

Hilde

• Dalarna
« Svar #146 skrivet: 01 apr-13 kl 18:13 »
Jag kastar in en bild jag med på solande kanin.  :D

“ Fä dör, fränder dö, även själv skiljes du hädan, men eftermålet aldrig dör för envar, som ett gott har vunnit."

sisel

• Småland
« Svar #147 skrivet: 07 apr-13 kl 21:51 »
Gabriel i farten!

Anette

• Bor på landet i Skåne
    • Skåne
    • Solgläntan, livet på en gård
« Svar #148 skrivet: 07 apr-13 kl 23:42 »
Vilket otroligt lyckat foto  ;D
...when the last individual of a race of living things breathes no more, another heaven and another earth must pass before such a one can be again.

William Beebe

Hilde

• Dalarna
« Svar #149 skrivet: 08 apr-13 kl 09:34 »
Haha Sisel, underbart foto!  ;D
“ Fä dör, fränder dö, även själv skiljes du hädan, men eftermålet aldrig dör för envar, som ett gott har vunnit."

sisel

• Småland
« Svar #150 skrivet: 08 apr-13 kl 21:07 »
Tack, Anette och WiIIow:)

lavendula

• I varje vrå kan man finna ljus..
    • Östergötland
« Svar #151 skrivet: 10 apr-13 kl 09:48 »
Det rör sig i "högen" inne i Blommans fack och om jag har rätt så fick hon ungar i går på dagen.. Jag är jätte nyfiken men ska behärska mig och vänta några dagar innan jag försöker stjäla mig en titt på mina gotlandsungar. Det är min första kull och nästa är väntad till nästa vecka, jag behöver nog inte säga att jag tränar mig i tålamod.. Måste hinna bygga en utehage för alla ungar, det här är så himla roligt...
Hundar, katter, Gotlandskaniner, Svenska Gulankor, höns, bin och getter.

Hilde

• Dalarna
« Svar #152 skrivet: 10 apr-13 kl 18:29 »
Det rör sig i "högen" inne i Blommans fack och om jag har rätt så fick hon ungar i går på dagen.. Jag är jätte nyfiken men ska behärska mig och vänta några dagar innan jag försöker stjäla mig en titt på mina gotlandsungar. Det är min första kull och nästa är väntad till nästa vecka, jag behöver nog inte säga att jag tränar mig i tålamod.. Måste hinna bygga en utehage för alla ungar, det här är så himla roligt...

Åh vad spännande!
Om du kan så ta kort.
Vi väntar också små och jag har byggt röven av mig!  ;D

lavendula

• Östergötland
« Svar #153 skrivet: 14 apr-13 kl 22:15 »
Har inte vågar röra i Blomman (hyldeblomst) bo men har sett blåa och järngrå kaninungar som kravlar runt i sin "hög" nästa vecka ska Lottie få ungar om allt går som det ska.. Det är så himla spännande att få "ungar" och att vara en ny genbank för en så härlig ras.

beekeepern

• Biodling honung. Säljer bin och avläggare.
    • Värmland
« Svar #154 skrivet: 15 apr-13 kl 12:57 »
Hej!
Vart i buren har hon valt att lägga dem?

Gratis till att du blivit "kanin-mormor"

Beekeepern. :)
Man måste sätta sig ner ibland, så att själen hinner i fatt.
Sökare...
Eller så kan det vara bättre att resa sig från datorn och göra något praktiskt ett tag, för att rensa skallen.

lavendula

• Östergötland
« Svar #155 skrivet: 15 apr-13 kl 13:57 »
Hej!
Hon har lagt dem under hyllan men det är en envis "hög" som vill kravla sig ur högen.. Stackars Blomman (Hyldeblomst) som inte gillar tanken och försöker täcka in den 6dagar gamla flocken.

Hilde

• Dalarna
« Svar #156 skrivet: 15 apr-13 kl 14:14 »
Har inte vågar röra i Blomman (hyldeblomst) bo men har sett blåa och järngrå kaninungar som kravlar runt i sin "hög" nästa vecka ska Lottie få ungar om allt går som det ska.. Det är så himla spännande att få "ungar" och att vara en ny genbank för en så härlig ras.

Spännande!  ;D
Jag sitter lite och nojar över råttor och ungar. Min bur står ute, är gjord av en stor transportbur till hund, sedan byggt på det så att säga, så det bildas luftficka.
Dom har en inhägnad dagtid men tas in under nätterna. Hägnet sitter fast på buren.
Hur stor är risken att det kommer in råttor?
Vi har katter, men det är ju ingen garanti. :-\

Alice-Elisabeth

• Västergötland
« Svar #157 skrivet: 16 apr-13 kl 11:39 »
Idag fick vår kanin EN unge.. Lite besviket, men men.
Ska para om henne om två veckor om hon verkar pigg och glad :)
En unge är ju bättre än ingen, och det är hennes första kull.  :-\

Alice-Elisabeth

• Västergötland
« Svar #158 skrivet: 16 apr-13 kl 12:30 »
Här kommer en bild på pappan, Arthur, som äter solrosfrön med katten Oliver! :)

lavendula

• Östergötland
« Svar #159 skrivet: 16 apr-13 kl 14:23 »
Willow vilken smart idé att anväda en hundbur! har en stor gallerbur som jag köpte när min golden var valp men bara står och skräpar fast nu slår mig tanken att den säkert skulle funka som betesbur. Dina ungar kommer säkert att klara sig fast med det sagt man är väll alltid orolig för sina djur.

Jag har 5blåa och 2svarta (eller järngrå) ungar kunde inte låta bli att räkna dem i går det ska bli spännande att få se dem växa.

Dela detta:

* Inloggade just nu

468 gäster, 2 användare
Luffsen, Be

* Forum

* Om tidningen Åter

- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser