Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmäna kaninglädje tråd.  (läst 35997 gånger)

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
Allmäna kaninglädje tråd.
« skrivet: 29 jan-11 kl 19:01 »
Jag tyckte vi behövde en sådan tråd.
Jag är så glad för att min kaninhona ska få ungar på måndag.

Mvh Oskar98
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
SV: Allmäna kaninglädje tråd.
« Svar #1 skrivet: 02 feb-11 kl 17:45 »
Jippi.
Nu har jag kaninungar!!

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
« Svar #2 skrivet: 02 feb-11 kl 17:50 »
Grattis!

Hur manga blev det?

Januschka
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

Bäckaryd

• Småland
« Svar #3 skrivet: 02 feb-11 kl 18:01 »
Grattis till ungarna!
Jag är också så oerhört glad för min underbara kanin "Spotify" som är en dalmatiner rex i sina bästa år. Jag blir glad varje morgon när hon sitter och väntar på mig utanför balkongdörren.
a.

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
« Svar #4 skrivet: 03 feb-11 kl 16:31 »
Idag tittade jag i boet och det fanns 9 ungar!!

Meissner

« Svar #5 skrivet: 03 feb-11 kl 20:46 »
Grattit till bebisarna!
Här hemma sitter 5 parade honor som ska ha om en vecka, plus en hona som bor här och ska få bebisar här men som inte är min. Hon är ganska nyligt parad och ska ha ungar om lite drygt 3 veckor :)

Babyboom!! :D:D
Meissners Kaningård: www.meissners.se
Kontakt: anna@meissners.se

LimJans

• Dalarna
« Svar #6 skrivet: 03 feb-11 kl 21:12 »
Bilder!  :D

La Ladin

• Västergötland
« Svar #7 skrivet: 03 feb-11 kl 21:38 »
Vi parade två kaniner igår och jag blev riktigt chockad över hur snuskiga de var.  :o
Har aldrig sett någonting liknande faktiskt. (Japp, jag är kaninnybörjare).

LimJans

• Dalarna
« Svar #8 skrivet: 03 feb-11 kl 21:49 »
Vi parade två kaniner igår och jag blev riktigt chockad över hur snuskiga de var.  :o
Har aldrig sett någonting liknande faktiskt. (Japp, jag är kaninnybörjare).

;D

Pratade två kaniner inne i hallen engång, hanen vräkte sig över damen så hon blev rädd och gömde sig under skohyllan. Stackaren....

La Ladin

• Västergötland
« Svar #9 skrivet: 03 feb-11 kl 22:02 »
;D

Pratade två kaniner inne i hallen engång, hanen vräkte sig över damen så hon blev rädd och gömde sig under skohyllan. Stackaren....

Ja, det också ja... Honorna verkar ju nästan bli lite förskräckta efter ett tag. Har hört att de ska gå ihop några dagar eller tom. ett par veckor men båda honorna verkar vara urtrötta på hannarna. En av honorna var helt klart villig första gången (när han inte försökte sätta på hennes huvud)... men annars verkar de mest vara besvärade. Ska jag skilja dem åt?

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #10 skrivet: 03 feb-11 kl 22:11 »
Om dom är sura på hanarna är det nog bäst att ta ifrån dom.

Min Kitty blev störtförälskad i Jacky, hon var jättesöt, la sig ner o rullade efteråt o sen låg dom tätt intill varandra o kelade länge.. hmm... nästan så jag kände mig lite generad som tittade på  :-[

Mynta o Hugo gjorde bara det dom skulle o sen började dom äta.  ;D

Mina går ihop, dom två första är som ler och långhalm, medans det andra paret är mer som goda vänner  ;D

Ja, jag blir jätteglad av dom!  :-*

" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Meissner

« Svar #11 skrivet: 04 feb-11 kl 07:54 »
Ja, det också ja... Honorna verkar ju nästan bli lite förskräckta efter ett tag. Har hört att de ska gå ihop några dagar eller tom. ett par veckor men båda honorna verkar vara urtrötta på hannarna. En av honorna var helt klart villig första gången (när han inte försökte sätta på hennes huvud)... men annars verkar de mest vara besvärade. Ska jag skilja dem åt?
Jag tycker inte generellt man ska låta honan gå med hanen. När hanen väl parat honan så brukar honan bli ganska sur, och i värsta fall kan hon skada hanen allvarligt.

Jag har däremot en hane som aldrig lyckats få en hona dräktig om han inte får bo med henne några dagar, och han tar alltid väldigt väl hand om sina flickor. Men jag är försiktig med vilken hona jag sätter in till honom, en sur och bestämd hona funkar INTE!

Annars så släpper jag ihop honan och hanen en stund under uppsikt, och när jag sett att de parat sig några gånger så tar jag isär dem. Eventuellt gör jag likadant igen några timmar senare, och efter det ska honan garanterat vara dräktig, så då är det bara att ta isär dem.

Så ja, jag tycker du ska sära på dina djur innan det händer en olycka :)

/Anna

La Ladin

• Västergötland
« Svar #12 skrivet: 04 feb-11 kl 12:06 »
Om dom är sura på hanarna är det nog bäst att ta ifrån dom.

Min Kitty blev störtförälskad i Jacky, hon var jättesöt, la sig ner o rullade efteråt o sen låg dom tätt intill varandra o kelade länge.. hmm... nästan så jag kände mig lite generad som tittade på  :-[

Mynta o Hugo gjorde bara det dom skulle o sen började dom äta.  ;D

Mina går ihop, dom två första är som ler och långhalm, medans det andra paret är mer som goda vänner  ;D

Ja, jag blir jätteglad av dom!  :-*

Har du skaffat nya kaniner?

La Ladin

• Västergötland
« Svar #13 skrivet: 04 feb-11 kl 12:07 »
Okej, då särar jag på kaninerna.  :)

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
« Svar #14 skrivet: 04 feb-11 kl 12:48 »
Jag hade en gång en hane som verkligen Älskade med sina honor. Först skuttade han runt dom lite, sen slickade han dom på huvudet ordentligt, om dom var villiga så besteg han och juckade det långsammaste jag någonsin sett en kanin göra (dom gör ju vanligtvis 3-sekundersakter) och när han föll av så pussade han på henne igen osv.

Var väldigt generande att titta på faktiskt, kändes så privat....

Jag är glad för att jag snart ska till LU och hämta hem 3 nya kaniner =)! Och dreggla över alla vackringar... tänk om jag råkar komma hem med något stort :P?
//Lina

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #15 skrivet: 04 feb-11 kl 13:01 »
Jaa!  :D  En kaninglädjetråd!  :D

Jag sköter ett gäng som går i lösdrift.  Det är en daglig glädje att se hur de sitter tillsammans, och ofta putsar varandra.  Den som blir putsad lägger ner huvudet och öronen är platta, och den ser ut att njuta!  :D  Det verkar inte spela någon roll vem som putsar vem.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #16 skrivet: 04 feb-11 kl 21:51 »
La Ladin, nej, det är ju Stjärnas o Nellies döttrar, o hanen jag köpte i somras och sen en hane till som flyttade hit i vintras du vet  :)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Kanna

« Svar #17 skrivet: 06 feb-11 kl 14:00 »
Idag är det en solig och fin vinterdag. Jag har haft mina tre kaniner lösa ute i 45 min var. Det är så härligt att se på när de springer runt och gör glädjeskutt och kommer för att gosa. Man blir så glad  :)

Meissner

« Svar #18 skrivet: 09 feb-11 kl 16:55 »
Jag beräkar få mina bebisar på fredag, men de brukar ju komma på natten så jag hoppas ha tre kullar som väntar i stallet på mig på lördag morgon. Oooh, kan knappt bärga mig, ska bli såååååå roligt!!
De har redan börjat boa alla tre, med hö, en med päls. Imorrn ska dom få massa bomaterial så dom kan förbereda ordentligt :)

/Anna

Hajjen

• Kaninuppfödare
    • -
    • Solbackens kaniner
« Svar #19 skrivet: 28 feb-11 kl 10:22 »
Jag är glad för att årets första kull föddes igår (9 ungar), och årets andra kull håller på att födas nu :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

454 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser