Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Anorakmönster? Hett efterlängtat!  (läst 5327 gånger)

mnykvist

• Uppland
Anorakmönster? Hett efterlängtat!
« skrivet: 14 jan-11 kl 12:41 »
Vet att det finns en gammal tråd i ämnet, men den gav inte så mycket matnyttigt. Har någon av er ett anorakmönster som den skulle vilja dela med sig av? Raglanärm, ficka på magen, ja det gamla vanliga ni vet. Har letat runt i stans alla syaffärer men det verkar vara helt ute med anorak just nu för det finns inte ett enda mönster någonstans. På biblioteket var det också uselt på den fronten. Håller på att konstruera ett eget (många uppsprättningar blire) men är inget proffs om man säger så och behöver verkligen lite vägledning.
Hoppas hoppas!
Vänligen,
Mia
Jag bokstavligt talat ÄR Mia!

susidus

• såenserutdå...
    • Småland
SV: Anorakmönster? Hett efterlängtat!
« Svar #1 skrivet: 14 jan-11 kl 13:04 »
Om jag ska göra ett mönster själv brukar jag använda bygg plast att rita och klippa ut i... håller möe bättre och går inte sönder som pappers mönster,  nästan att man kan nåla och prova med denna plast ...
Anorak mönster är ju inget kompliserat mönster så det kan du säkert göra själv , då du vet hur den ska se ut...

Du kan ta en jacka som du har hemma att rita av ...  :D

Vad vore livet om man inte kunde hoppas.... och det gör jag fortfarande....
;)

Tulipanros

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 16 jan-11 kl 18:33 »
Vilken storlek?
Jag har en anorak i bitar som jag kan rita av till dig. Med raglanärmar, magficka och luva.
Stl 38-40

Hör av dig!

mnykvist

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 17 jan-11 kl 12:27 »
Tack så mycket för svaren hörni, visste väl att man kunde lite på alternativ.nu!
Susidus: bra tips med plasten. Fast jag tycker att det är svårt med konstruktionen fastän jag vet hur jag vill ha det. Blir lite dragningar i ärmen och sånt som stör mig...
Grönavågen: bra och utförlig beskrivning! Jag kan nog få många tips därifrån, ffa till huvan tror jag! Tack!
Tulipanros: HJÄLTINNA!!!
Jag bokstavligt talat ÄR Mia!

Tulipanros

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 21 jan-11 kl 20:28 »
Har du fått mönstret?
Stort lycka till...
Kom ju på att webbshopen "Mike and Nike" säljer bla anorakar  - militärens vita.

Dela detta:

* Inloggade just nu

552 gäster, 3 användare (1 dolda)
sökaren men hur, mess59

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser