Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Flyttstäding: köpa hus tips!  (läst 1726 gånger)

AntiUrban

• Backwoods Home
Flyttstäding: köpa hus tips!
« skrivet: 01 jul-06 kl 11:59 »
Om du ska köpa hus, glöm inte att ha flyttstädning i kontraktet. Jag fick ta  över ett mkt lortigt hus. Det är svarta beläggningar i kylen och frysen var möglig och illaluktande. Ungnen var skitig, öppna spisen full med papper, samt resten av huset klart skitigt!

Ulric Eriksson

• Gäst
Re:Flyttstäding: köpa hus tips!
« Svar #1 skrivet: 01 jul-06 kl 19:36 »
Normalt ingår flyttstädning i säljarens åtaganden. Gör den inte det skall man se till att det avspeglas i priset.

AntiUrban

• Backwoods Home
« Svar #2 skrivet: 01 jul-06 kl 20:23 »
Jag kollade i kontrakted och där står det faktiskt med, så jag ska klaga hos mäklaren när hon kommer från semester den 17Juli. Måste jag låta det vara som det är till dess? Jag har varit sjuk till nu och inte kunna städa, men jag vill gjärna bli av med det nu!?

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
« Svar #3 skrivet: 04 jul-06 kl 02:28 »
Kan du inte ringa hem till mäklaren eller själv kontakta säljaren?  Finns det ingen "back-upmäklare" på kontoret? Berätta för mäklare och säljare att du är missnöjd med städningen och om de inte själva vill avhjälpa felet så kommer du att kontakta en städfirma och sedan skicka dem räkningen.
Videofilma gärna "röran" för att ha bevis.

Dela detta:

* Inloggade just nu

554 gäster, 2 användare (1 dolda)
Berberis

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser