Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hage till shettis?  (läst 14591 gånger)

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
SV: Hage till shettis?
« Svar #40 skrivet: 12 jan-11 kl 20:11 »
Ursäkta men det ärt inte otrevlig ton bara mitt  skriv sätt det får du tyvärr leva med eller så få du låta bli att skriva.

Ursäkten noterad och godtagen, jag ska försöka hålla i minnet att när du låter sur är du i själva verket normal....  ::);)

pålle

• Gäst
« Svar #41 skrivet: 12 jan-11 kl 20:24 »
Ursäkten noterad och godtagen, jag ska försöka hålla i minnet att när du låter sur är du i själva verket normal....  ::);)
:) :-*

Falin

• -
« Svar #42 skrivet: 13 jan-11 kl 13:16 »
Tack för alla svar, ville som sagt bara veta om det var möjligt :)

Nej, inte ensam. Såhär säger SJV:
"Du ska se till att din häst får social kontakt. Helst ska din häst ha kontakt med andra hästar. Det kan fungera med ett annat lämpligt flockdjur, som till exempel får eller nötkreatur, om detta räcker för att din häst ska må bra."

Klar förbättring av lagen, även om jag hoppas på att de snart tar bort "helst". Ensamma hästar är det sorgligaste jag vet, och det är för mig helt ofattbart hur man ens kan planera för det.  :(

Lorita

• Bohuslän
    • Stall Gullöhagen
« Svar #43 skrivet: 13 jan-11 kl 13:39 »
Nej, inte ensam. Såhär säger SJV:
"Du ska se till att din häst får social kontakt. Helst ska din häst ha kontakt med andra hästar. Det kan fungera med ett annat lämpligt flockdjur, som till exempel får eller nötkreatur, om detta räcker för att din häst ska må bra."

Klar förbättring av lagen, även om jag hoppas på att de snart tar bort "helst". Ensamma hästar är det sorgligaste jag vet, och det är för mig helt ofattbart hur man ens kan planera för det.  :(

Ens finns för att den som håller på att aveckla sina djur och har bara en häst kvar inte ska behöva skaffa nytt och för vissa stolle bunder alltid haft en stackar ensam häst. Vet man hur vitigt kompisar är för att hästen ska må bra skulle ingen ha häst ensam mer än ytterst tillfälligt.
fyra hästar, fem Klövsjöfår i genbank nr 1458 och tre mysiga katter
Länk till mina lamm 2012
http://www.alternativ.nu/index.php?action=media;sa=album;in=389

pålle

• Gäst
« Svar #44 skrivet: 13 jan-11 kl 13:50 »
Ens finns för att den som håller på att aveckla sina djur och har bara en häst kvar inte ska behöva skaffa nytt och för vissa stolle bunder alltid haft en stackar ensam häst. Vet man hur vitigt kompisar är för att hästen ska må bra skulle ingen ha häst ensam mer än ytterst tillfälligt.
var står det?

Lorita

• Bohuslän
    • Stall Gullöhagen
« Svar #45 skrivet: 13 jan-11 kl 16:16 »
var står det?

Det är förarbetet som ligger till grund för varför lagen är skriven som den är
Länk till mina lamm 2012

pålle

• Gäst
« Svar #46 skrivet: 13 jan-11 kl 18:55 »
Det är förarbetet som ligger till grund för varför lagen är skriven som den är
förar beten det ska väll stå inskrivet i så fall som laga kraft?

Lorita

• Bohuslän
    • Stall Gullöhagen
« Svar #47 skrivet: 13 jan-11 kl 20:04 »
Pålle, alla lagar åker runt på remiss innan dom blir skrivna och det finns att läsa alla svar och betänkande och sen så är lagen en formulering som alla parter ska var någorlunda nöjda.
Länk till mina lamm 2012

pålle

• Gäst
« Svar #48 skrivet: 13 jan-11 kl 20:10 »
Pålle, alla lagar åker runt på remiss innan dom blir skrivna och det finns att läsa alla svar och betänkande och sen så är lagen en formulering som alla parter ska var någorlunda nöjda.
jaja  får nöja mig med det så länge. ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

521 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser