Huvudmeny
down

Vad betala för en fältässja?

Startat av Eleganten, 07 Jan-11 kl 17:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Eleganten

Som sagt vad kan man ge för en fältässja i icke fungerande bruksskick?

Remmen fattas och fläkten sitter fast.

Samma sak med städ. Ganska stort, 120kg kanske. Ej sönderslaget. Stått ute ca 50 år. Dock utan att ha rostat :o
Det är alltså inte ens rostfärgat utan har en matt grå yta.
Vad kan man betala för ett sådant?
Estetiken framför allt

regnpipan

fältässjor växer inte på träd. Jag skulle lätt hostat upp en tusing för en fältässja i det skicket för 6 år sedan när jag fortfarande hade tid att smida. Sedan skulle jag gladerligen lagt lika mycket till på renovering.....

regnpipan

men kontrollera forman ordentligt innan du slår till. det är ju lite av en vital del för en ässja...

Eleganten

Ok 1000 spänn alltså. Vad ska jag kontollera. Gods tjockleken på forman eller vad?
Städet då? Det är i ett formidabelt skick.
Estetiken framför allt

regnpipan

ett städ med ok ban och hela kanter.... Hmmm, när jag snokade runt för ett par år sedan gav jag ca 12 kr/kg, men jag gissar att ett ok pris idag kan vara sisådär 20 kr/kg.

Nu kan det ju hända att jag är helt ute och cyklar, det var några år sedan jag kollade på denna typ av produkter.

Jag tycker att du skall dubbelkolla med antracit.se

Eleganten

Ok men då har lite kött på benen vid förhandlingsbordet jag tackar och bockar.
Estetiken framför allt

Vi slutar med Google-annonser för att finansiera hemsidan.
Här kan du lämna ett frivilligt bidrag till tidningen och forumets fortlevnad.
Tack!

* Online just nu

291 Gäster, 1 användare
Petter B
Som ni alla märker ser forumet galet ut just nu. Det är första steget i en stor uppdatering och jag filar på att snygga till det lite så man känner igen sig. Alla buggar, knepigheter och önskemål  postas i denna tråd  /Petter

* Forum

* Om Tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson