Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kajorna i falköping!  (läst 13623 gånger)

Rödskägg

• Småland
SV: kajorna i falköping!
« Svar #40 skrivet: 05 jan-12 kl 22:23 »
Att jag inte vetat det såna problem jag har att bli av med skatorna.
"Varje generation skrattar åt gamla moden, men följer rättroget de nya"

Henry David Thoreau

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #41 skrivet: 05 jan-12 kl 22:27 »
Stackarn - tur den fick en varm famn att gömma sig i :)
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #42 skrivet: 05 jan-12 kl 22:44 »
Precis när det började smälla på nyårsnatten damp det ner en skata på vägen där jag stod. Den verkade döende, flaxade som i dödskramp. Jag tog upp den i famnen och höll den mörkt och varmt innanför jackan. Varje gång det smällde gick det en svag skälvning genom den lilla kroppen. Kikade på den efter en havtimme, då var den fortfarande helt snurrig. När det var nästan tyst igen kl 1 tog jag fram den igen och öppnade händerna, då flög den  ;D

Stackars liten... Egentligen gillar jag ju inte skator, men de ska inte behöva dö av smällare!!! Fint gjort av dig fuglemakaren!

Jag fattar inte varför folk inte kan sluta med fyrverkerier, det är ju bara fel på alla sätt som finns!
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #43 skrivet: 18 jan-12 kl 23:15 »
53 döda sälar uppspolade på land i Australien.
http://svt.se/2.22584/1.2678240/mystisk_saldod_i_australien
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Dela detta:

* Inloggade just nu

365 gäster, 2 användare
William, Erik Forsman

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser