Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lammkorv  (läst 2174 gånger)

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
Lammkorv
« skrivet: 24 dec-10 kl 23:15 »
är det nån som gör korv av sina lamm så köper jag gärna ett gäng korvar ;)
Fjäderfän och kaniner

bonnkärring

• livet är trevligt med en katt i knät
    • Medelpad
SV: Lammkorv
« Svar #1 skrivet: 25 dec-10 kl 08:37 »
dom måste bli lite större först! ;D
man skulle nog kunna bli botad från sina fel ,om man inte trivdes med dom
www.träsktrollet.com

ardagan

• Ångermanland
    • HeLe Gård
« Svar #2 skrivet: 25 dec-10 kl 18:28 »
Vi har ett helg gäng korv. Både braturst (grillkorvstorlek) samt lättrökt påläggskorv. Jättegoa båda två. Båda sorterna finns med vitlökssmak och en ganska "neutral"smak. Alla som hittills smakat har tyckt att de varit mycket goda.
Påläggskorvarna är 300 gr och bratwursten är vakumförpackade 2 och 2 och väger tillsammans nästan 300 gr.

Skicka pm om du vill ha. Skickar mot fraktkostnad.

JBF

• Småland
« Svar #3 skrivet: 25 dec-10 kl 23:22 »
Vi har ett helg gäng korv. Både braturst (grillkorvstorlek) samt lättrökt påläggskorv. Jättegoa båda två. Båda sorterna finns med vitlökssmak och en ganska "neutral"smak. Alla som hittills smakat har tyckt att de varit mycket goda.
Påläggskorvarna är 300 gr och bratwursten är vakumförpackade 2 och 2 och väger tillsammans nästan 300 gr.

Ursäkta min grova trådkapning, men ert fårstall ser väldigt intressant och fint ut Ardagan! Du har inga bilder att visa på det? (på hemsidan är de ju lite "kapade" för att passa in!

//JBF
Roslagsfår, Ölandshöns, Fjällnära boskap och ett par Shetlandsponnier på gård i inre Småland.

ardagan

• Ångermanland
    • HeLe Gård
« Svar #4 skrivet: 26 dec-10 kl 09:26 »
Ursäkta min grova trådkapning, men ert fårstall ser väldigt intressant och fint ut Ardagan! Du har inga bilder att visa på det? (på hemsidan är de ju lite "kapade" för att passa in!

//JBF

Ja, nog kan man säga att det var en trådkapning alltid  :). Jag har fler bilder men jag vet inte riktigt hur jag ska få in dem här.

ardagan

• Ångermanland
    • HeLe Gård
« Svar #5 skrivet: 26 dec-10 kl 11:47 »

Här är en länk till bilder på fåhuset:
http://www.helegardbilder.mindrevikt.com/#4.0

JBF

• Småland
« Svar #6 skrivet: 26 dec-10 kl 12:12 »
Här är en länk till bilder på fåhuset:
http://www.helegardbilder.mindrevikt.com/#4.0

Se där ja! Är ni nöjda med huset? Är det plast-takskivor ni har på taket? Allt håller för snötyngderna? Är det lättjobbat i övrigt?

Tackar igen!
Roslagsfår, Ölandshöns, Fjällnära boskap och ett par Shetlandsponnier på gård i inre Småland.

ardagan

• Ångermanland
    • HeLe Gård
« Svar #7 skrivet: 26 dec-10 kl 12:53 »
Se där ja! Är ni nöjda med huset? Är det plast-takskivor ni har på taket? Allt håller för snötyngderna? Är det lättjobbat i övrigt?

Tackar igen!

Vi är nöjda med fårhuset. Fördelen är att det går att använda det som växthius om somrarna vilket det kommer att göras framöver men inte i år heller...
Taket är växthusplast och det var billigast men ger ett otroligt ljus. Vi bor efter Norrlandskusten och fick ifjol mycket snö och det höll för snömängden men växthusbågarna sitter dubbelt så tätt och så har vi reglat extra. Vinden tog tag i det ibland men höll det ifjol med all den snön som kom då så håller det även framöver *peppar, peppar*.
Det enda vi saknar för tillfället är vattenkoppar men kommer att installera det till sommaren är det tänkt. Foderbordet blev något lågt men vi kommer att göra det högre till nästa säsong. Annars är vi mycket nöjda. Det är 22*11 meter.
Det är lätt att mocka ur med traktor eftersom vi har betongstöden där. Lätt att sortera in tackor och sen är det lätt att göra hanteringsgångar och sortera, mm. Foderbordet har bara en grind i bakkant av den anledningen också :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

546 gäster, 1 användare
MarieMaya

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser